مدیرکل دامپزشکی همدان:

بسته شدن پرونده بیماری تب برفکی در همدان

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۱:۴۳:۱۶
کد خبر: ۴۳۹۴۰۰
بسته شدن پرونده بیماری تب برفکی در همدان
محمودرضا رسولی با بیان اینکه پرونده بیماری تب برفکی در استان بسته شد، گفت: از اواسط اردیبهشت ماه به بعد میزان ابتلا به این بیماری موردی بوده و اکنون نیز موردی از این بیماری در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اداره دامپزشکی استان طی امسال اظهار کرد: در این مدت 4.5 میلیون نوبت سرواکسیناسیون علیه بیماری‌‌هایی نظیر آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، قانقاریا، پی پی آر، لمپی‌اسکین، تب مالت و هاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 6 هزار و 700 مورد آزمایش در رابطه با تست بروسلوز در دامداری صنعتی انجام شده است، گفت:‌ بیش از 13 هزار رأس دام از نظر بیماری سل مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی همدان با بیان اینکه در کشتارگاه‌های دام استان قریب به 84 هزار لاشه دام سنگین و سبک مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است، افزود: 37 تن از این مواد به دلیل غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف بودن، ضبط و معدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه در کشتارگاه طیور قریب به 4 میلیون و 800 هزار قطعه طیور مورد بازرسی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: نزدیک به 43 تن از این مرغ‌ها غیر قابل مصرف بودند که ضبط و معدوم‌سازی شدند.

رسولی با اشاره به کنترل و بازرسی و نظارت مواد خام دامی در اماکن توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه مواد خام دامی در سطح استان گفت: در این مدت 28 هزار و 584 مورد بازدید انجام شده که بیش از 150 تن مواد خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد.

این مسؤول با بیان اینکه 128 مورد گزارش تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت چهار ماهه، مجموع مواد خام دامی ضبط شده در کشتارگاه‌ها و اماکن عرضه، 230 تن بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در رابطه با اقدامات صورت گرفته در خصوص بیماری تب مالت افزود: کنترل بیماری تب مالت در حال انجام است و خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: به خاطر اقدامات صورت گرفته میزان شیوع تب مالت از 91 در 100 هزار نفر در سال 93 به 70 در 100 هزار نفر در سال 94 کاهش پیدا کرده است.

رسولی در رابطه با وضعیت بیماری تب برفکی در همدان نیز گفت: پرونده این بیماری در استان بسته شد و از اواسط اردیبهشت ماه به بعد میزان ابتلا موردی بود که اکنون نیز موردی از این بیماری در استان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در رابطه با بیماری تب برفکی امسال، برای یک میلیون و 200 هزار رأس دام سنگین و سبک واکسیناسیون انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز