دریافت نشان جهانی فیده توسط دو شطرنجباز همدانی

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۷:۴۸:۴۲
کد خبر: ۴۴۰۲۳۳
دریافت نشان جهانی فیده توسط دو شطرنجباز همدانی
دو شطرنجباز و مربی از استان همدان نشان جهانی مربیگری و آموزگاری شطرنج فیده دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس هیات شطرنج همدان در این باره گفت: ایرج صبا مربی استان همدان موفق به دریافت عنوان مربی فیده (FT) شد و صادق اسدی دیگر مربی این استان عنوان آموزگار فیده (FI) را دریافت کرد.

احمد علی بابایی اظهار کرد: این موفقیت برای نخستین بار در تاریخ ورزش شطرنج استان همدان به ثمر رسیده است و اکنون علاوه بر داشتن عرفان هاشمی داور بین المللی شطرنج، دو مربی و آموزگار فیده نیز به افتخارهای ارزنده این رشته ورزشی در همدان افزوده شد.

وی اضافه کرد: هر دو از مربیان شایسته و پرروش دهندگان شطرنجبازان ارزنده در سطح استان همدان هستند و خوشحالیم که تلاش ها و برنامه ریزی هیات شطرنج استان همدان با موفقیت های چشمگیر همراه شده است.

علی بابایی خاطرنشان کرد: این دو مربی سال ها در کسوت شطرنجباز و مربی افتخارهای ارزشمند برای استان همدان کسب کردند و حالا با دریافت این مدرک نشان دادند که توانمندی و دانش خانواده شطرنج همدان فراتر است.

وی افزود: هم اکنون 22 مربی فعال در سطح استان مسئولیت آموزش شطرنج را دارند و در همین فصل تابستان 300 شطرنجباز مبتدی را آموزش می دهند.

وی با قدردانی از حسن فرخ سرشت از پیشکسوتان بزرگ ورزش شطرنج همدان گفت: موفقیت ایرج صبا و صادق اسدی در دریافت نشان فیده ثمره سال ها زحمت و تلاش فرخ سرشت مربی پیشکسوت همدانی است که توانست این چنین شاگردان موفقی را پرورش دهد.

وی یادآور شد: عرفان هاشمی داور بین المللی، ایرج صبا مربی فیده و صادق اسدی آموزگار فیده جزو بهترین شطرنجبازان استان همدان در گذشته محسوب می شوند و حالا با داشتن چنین ظرفیت مهم، می توانیم قدم های بزرگی در راستای پرورش و شکوفایی شطرنجبازان مستعد داشته باشیم.

هم اکنون 500 شطرنجباز در سطح استان همدان فعالیت دارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز