رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر:

درآمد هر موقوفه در موقوفه دیگر هزینه نمی‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۰۹:۴۱:۱۶
کد خبر: ۴۴۳۰۵۲
درآمد هر موقوفه در موقوفه دیگر هزینه نمی‌شود
حجت‌الاسلام فیض‌خاطرنشان کرد: درآمد هر موقوفه در حساب مربوط به همان موقوفه است و هرگز از محل درآمد موقوفه‌ای در موقوفه دیگر هزینه نمی‌شود.الله اسدپور

به گزارش خبرگزاری برنا از ملایر، رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر در جمع خبرنگاران سرفصل‌های نیات واقفین در شهرستان ملایر را در سه حوزه مسائل آموزشی پزشکی و درمانی و ساخت بیمارستان و اطعام دهی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای نیات واقفین در سال گذشته و در شب‌های جمعه و لیالی قدر 100 هزار پرس غذا طبخ و بین مردم ملایر توزیع شد.

وی با بیان اینکه در همین زمینه مبلغی بالغ بر 4 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: در اواخر شهریورماه سال گذشته 800 بسته کامل شامل لوازم‌التحریر هر کدام به مبلغ 130 هزار تومان بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر به کمک هزینه تحصیلی انجام شده توسط اداره اوقاف برای حمایت از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب بی‌بضاعت اشاره کرد و افزود: هزینه‌کردهای اوقاف ملایر شفاف بوده و این مبالغ در سامانه جامع بقاع متبرکه ثبت و ضبط شده و قابل استناد است.

وی با بیان اینکه از درآمد 3 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از محل درآمدها در راستای عمل به نیات واقفین شهر هزینه شده است، گفت: در بحث درمانی و احداث بیمارستان نیز عرصه و اعیان سه بیمارستان ملایر موقوفه است.

اسدپور افزود: در سال های 92 و 93 بالغ بر 3 میلیارد ریال صرف به روز رسانی، تعمیر و تجهیز و مرمت بیمارستان امام حسین(ع) شده است.

وی ادامه داد: ماهانه نیز در راستای عمل به نیات واقفین خدمات‌دهی و دندانپزشکی در کلینیک دندانپزشکی اوقاف صورت می‌پذیرد همچنین به مردم تا سقف 30 درصد تخفیف می‌دهیم.

رئیس اوقاف وامور خیریه ملایر به شرایط نامطلوب اورژانس فعلی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر اشاره کرد و گفت: احداث و ساخت اورژانس جدید، پروژه‌ای چند ساله و زمان‌بر است که با توجه به نیاز و ضرورت شهرستان تا زمانی که ساخت اورژانس کلنگ‌زنی شده کلید می‌خورد فعلا از محل عمل بازسازی اورژانس فعلی توسط اوقاف صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: درآمد هر موقوفه در حساب مربوط به همان موقوفه است و هرگز از محل درآمد موقوفه‌ای در موقوفه دیگر هزینه نمی‌شود.

اسدپور با بیان اینکه تمام درآمدها و هزینه‌کردها توسط ناظرین موقوفات و هیأت امنای مساجد و بقاع متبرکه رصد می‌شود، اراضی موقوفه شهرستان ملایر را 63.5 درصد عنوان کرد.

وی گفت: عمل به وقف و نیات واقف جزو واجبات شرعی است و متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی‌های فراوان، افرادی هستند که حدود 30 سال است هنوز اجاره بهای موقوفه را پرداخت نکرده‌اند که تبعات شرعی برای آنها خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به نیات واقفین 30 درصد صرف سرمایه‎‌گذاری و 10 درصد نیز صرف حفظ و نگهداری موقوفات اظهار داشت: اوقاف ملایر 150 میلیارد تومان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف طلب دارد.

وی گفت: 30 هزار رقبه در بحث اجاره بها در سطح شهرستان وجود دارد که تنها 3 یا 4 هزار مورد در طول سال اجاره خود را تمدید می‌کنند.

اسدپور در رابطه با انجام کارهای عمرانی و حفظ و نگهداری و بازسازی برخی بقاع روستاهای ملایر افزود: در سال گذشته امامزاده جعفر(ع) روستای قوزان تخریب شد که به کمک یک خیر در حال بازسازی است.

وی اظهار کرد: بقعه امامزاده زبیده خاتون در روستای زمان‎آباد نیز در دو طبقه با مساعدت مردم در حال احداث است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز