معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

احداث، تجهیز و راه‌اندازی ۲۸ خانه بهداشت جدید در همدان

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۰۷:۵۰:۴۳
کد خبر: ۴۴۴۰۷۶
احداث، تجهیز و راه‌اندازی ۲۸ خانه بهداشت جدید در همدان
جلال‌الدین امیری گفت: احداث، تجهیز و راه‌اندازی 28 خانه بهداشت جدید و احداث و نوسازی مراکز خدمات جامع سلامت از دیگر اقدامات طی این مدت بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و سلامت، اظهار کرد: با وجود اینکه دولت با مشکلات مالی مواجه بود اما توجه به حوزه بهداشت و درمان را جزو اولویت‌های نخست قرار داده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز بهداشتی درمانی استان از 187 باب در سال 57 به بیش از 800 باب در حال حاضر افزود: در این مدت با افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی اولیه به صورت صد درصد مواجه بوده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش امید به زندگی از 54 سال در سال 57 به 73 سال در سال 93، گفت: کیفیت و پوشش واکسیناسیون کودکان یک سال از 40 درصد در سال 57 به 99 درصد طی امسال رسیده است.

وی با اشاره به ریشه‌کنی برخی از بیماری‌ها واگیر دار نظیر آبله و به مرحله ریشه‌کنی رسیدن بیماری فلج اطفال به طوری که در طی 14 سال گذشته در سطح استان و کشور موردی از این بیماری مشاهده نشده است، در ادامه از حذف کزاز نوزادی، سرخک، کنترل مالاریا و... خبر داد.

امیری با اشاره به کاهش مرگ و میر نوزادان از 30 در یک‌هزار تولد زنده در سال 57 به 9.9 طی امسال، گفت: کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال از 50 در هزار تولد زنده در سال 57 به 12.5 مورد طی امسال رسیده است.

وی با اشاره به کاهش میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال از 80 در هزار تولد زنده در سال 57 به 14.5 طی امسال گفت: به کاهش مرگ و میر مادری به دلیل عوارض بارداری و زایمان از بیش از 100 مورد به ازای یک صد هزار زایمان در سال 57 اکنون به 12.3 مورد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش درصد اماکن عمومی دارای معیارهای بهداشتی و بهسازی در مناطق شهری به 98.2 درصد گفت: اماکن عمومی دارای معیارهای بهداشتی و بهسازی در مناطق روستایی به 93 درصد افزایش رسیده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه بیمه روستایی در تمام مناطق روستایی استان به میزان صد درصد، افزود: اوایل انقلاب بیش از 3 هزار پزشک خارجی در ایران مشغول به کار بوده که در حال حاضر به ازای هر 4 هزار و 200 نفر، یک پزشک ایرانی به جمعیت استان ارائه خدمات می‌کنند.

امیری به اقدامات و برنامه‌های حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم به کمتر از 6 درصد رسیده است.

وی با اشاره به استقرار پزشک و ماما در تمام مراکز خدمات سلامت شهری و روستایی، در ادامه به ادغام واکسن هموفیلوس آنفلوآنزای تیپ B در قالب واکسن پنتاوالان اشاره کرد و افزود: تعداد اقلام دارویی در برنامه پزشک خانواده از 270 قلم به 436 قلم با اجرای طرح تحول نظام سلامت رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تجهیز واحدهای دندان‌پزشکی، راه‌اندازی آزمایشگاه رفرانس آب و فاضلاب غرب کشور در استان، راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی (تشخیص آنفلوآنزا) در همدان و ... گفت: احداث، تجهیز و راه‌اندازی 28 خانه بهداشت جدید و احداث و نوسازی مراکز خدمات جامع سلامت از دیگر اقدامات طی این مدت بوده است.

وی با اشاره به واگذاری ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بخش خصوصی، افزود: بهبود استاندارد از دیگر اقدامات بوده که در این زمینه از بدو اعلام برنامه‌های بهداشتی تحول نظام سلامت تاکنون 32 هزار و 716 میلیون تومان هزینه شده است.

امیری با اشاره به تجهیز و راه‌اندازی سه مرکز تجمعی سلامت دهان و دندان در سطح استان با اعتبار بالغ بر 330 میلیون تومان، گفت: اجرای سامانه سیب از دیگر اقدامات بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز