مسؤول امور تشکل‌های اتاق بازرگانی همدان

۸ درصد از تجار همدانی خانم هستند

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۱:۵۲:۰۹
کد خبر: ۴۴۴۲۳۷
۸ درصد از تجار همدانی خانم هستند
طاهره ایزدی از فعالیت 27 تاجر بانو در استان خبر داد و گفت: در مجموع نسبت بانوان تاجر به کل فعالان اقتصادی استان هشت درصد است که در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، بتن و آبیاری نیز فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  مسؤول امور تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان اظهار کرد: در استان همدان 27 نفر تاجر خانم که عضو اتاق بازرگانی هستند، در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، صنایع دستی، محصولات غذایی، صنایع تبدیلی، عسل و... فعالیت می‌کنند و حتی به اروپا نیز صادرات دارند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر نیز 14 بانوی هنرمند تاجر فعال هستند، افزود: در مجموع نسبت بانوان تاجر به کل فعالان اقتصادی استان هشت درصد است که در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، بتن و آبیاری نیز فعالیت می‌کنند.

مسؤول امور تشکل‌های اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه در تجارت ماهیت زن و مرد بودن مطرح نیست، تصریح کرد: یک خانم در همدان پرینتر سه بعدی اختراع کرده که چندین جلسه در اتاق بازرگانی برای او با سرمایه‎گذاران برگزار شد تا در نهایت یک سرمایه‎گذار حاضر به همکاری شده و چندین سفارش نیز دریافت کردند.

وی با بیان اینکه کانون زنان بازرگان در کشور و استان تشکیل شده است، ادامه داد:‌ این کانون شرایط را برای حضور بهتر زنان در فرآیندهای تجاری فراهم می‌کند.

ایزدی با بیان اینکه در حوزه فعالیت زنان زمینه حمایتی بیشتری فراهم است، خاطرنشان کرد: بین اتاق تعاون و اصناف موازی‌کاری وجود ندارد بلکه همدیگر را حمایت کرده و نوعی همپوشانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پنج خانم فناور در صنعت پزشکی در استان ورود پیدا کردند، گفت: ‌27 شرکت دانش‌بنیان داریم که چهار مورد از آنها را بانوان اداره می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز