مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار خبر داد

۱۴ درصد از تولیدات کشاورزی استان مربوطه به شهرستان بهار است

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۰۹:۴۶:۱۱
کد خبر: ۴۴۵۳۳۷
۱۴ درصد از تولیدات کشاورزی استان مربوطه به شهرستان بهار است
هوشنگ کرمی ادامه داد: این شهرستان تولید 28 درصد از سیب زمینی، 29 درصد از سیر و بیش از 14 درصد از تولیدات استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار  یکی از مهمترین وظایف جهاد کشاورزی را آموزش و ترویج دانست و اظهار کرد: سعی بر این است که از طریق پایگاه‌های خبری در بحث آموزش همگانی و ترویج اقداماتی را انجام دهیم که خوشبختانه این اقدام باعث افزایش آگاهی و تقاضای کشاورزان شده و این نشان از اثرگذاری اطلاع‌رسانی در فضاهای مجازی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان بهار کمترین اراضی را در استان همدان را دارد، افزود: حدود 8.6 درصد از اراضی استان مربوط به شهرستان بهار است اما از نظر تاثیر در بخش کشاورزی 19 درصد کشت استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار ادامه داد: این شهرستان تولید 28 درصد از سیب زمینی، 29 درصد از سیر و بیش از 14 درصد از تولیدات استان را به خود اختصاص داده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه شهرستان بهار رتبه دوم کشت سیب‌زمینی را دارد، افزود: این شهرستان رتبه اول در تولید گوشت مرغ، رتبه دوم در تولید آلو و قارچ را به خود اختصاص داده است.

کرمی با اشاره به رشد صنعت در شهرستان گفت: صنعت در قالب کشاورزی است که رشد پیدا می‌کند و اگر به کشاورزی توجه داشته باشیم می توانیم صنعت را هم رشد دهیم.

وی با اشاره به مشکل افت سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان بهار بیان کرد: متاسفانه اینطور جا افتاده که سیب زمینی بیشترین مصرف آب را دارد اما ما محصولاتی داریم که از سیب زمینی آب بیشتری مصرف می‌کنند که یونجه نمونه‌ای از این محصولات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: یونجه دو برابر سیب زمینی آب لازم دارد اما خیلی به این موضوع توجه نمی‌شود در حالی که از سیب زمینی آب بیشتری مصرف می‎کند.

وی در ادامه به اقدامات جهاد در لوله‌گذاری‌ها و اجرای آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: آبیاری بارانی و تحت فشار در 16 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهار اجرا شده است.

کرمی از کاهش کشت سیب زمینی در شهرستان از 8 هزار هکتار به 6 هزار هکتار خبر داد و افزود: یکی از مهمترین کارهای جهاد کشاورزی تغییر فرهنگ در کشت است که این امر زمان‎بر است.

وی با اشاره به اینکه دولت در کشت زعفران و کلزا مشوق‌های زیادی گذاشته تا کشاورزان را راغب به تغییر کشت کند، بیان کرد: همچنین در کشت گلخانه‌ای تسهیلات خوبی ارائه می شود و کشاورزان می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به برداشت سیب زمینی گفت: تاکنون 40 درصد سیب زمینی شهرستان بهار برداشت شده و 60 درصد باقی مانده است.

وی مهمترین مشکل کنونی کشاورزان را پایین بودن قیمت سیب زمینی دانست و افزود: امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

کرمی به بیمه کشاورزان اشاره کرد و افزود: حوادثی همچون خشکسالی، سرمازدگی، آتش سوزی و دیگر حوادث اجتناب ناپذیر هستند که کشاورزان با بیمه محصولات خود می‌توانند تا حدودی آسوده خاطر باشند.

وی اظهار کرد: کشاورزان با فرا رسیدن فصل پاییز بهتر است سریعتر اقدام به بیمه محصولات خود کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز