رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان

بیشترین آسیب در زمینه قاچاق کالا به صنعت چرم وارد شده است

۱۳۹۵/۰۵/۲۲ - ۱۰:۴۷:۰۲
کد خبر: ۴۴۵۴۱۷
بیشترین آسیب در زمینه قاچاق کالا به صنعت چرم وارد شده است
حمیدرضا متین با اعلام اینکه بیشترین آسیب در زمینه قاچاق کالا به صنعت چرم وارد شده است، گفت: در حال حاضر ۴۷ درصد از کفش‌های بازار همدان چینی هستند که با مارک ایرانی به فروش می‌‌‏رسند و این امر تخریب تولید داخلی را نیز در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در حاشیه  سومین نمایشگاه تخصصی صنعت کفش در هتل باباطاهر همدان اظهار داشت: همدان از دیرباز در زمینه چرم زبان‌زد کشور بوده و قدمت بالایی در این زمینه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ۱۱ واحد تولید چرم در همدان فعالیت می‏‌کردند، افزود: متاسفانه در حال حاضر تنها دو واحد از این تعداد فعال بوده و آنها نیز در زمینه تولید پرم و دیگری در زمینه سالامبور فعالیت می‌کند.

 

متین  با بیان اینکه چرم شهباز همدان در سال ۸۳ به عنوان بزرگترین صادرکننده چرم ایران معرفی شد، تصریح کرد: ولی متاسفانه شاهد هستیم که دیگر در زمینه صادرات چرم اتفاقی در استان همدان رخ نداده و صادرات این کالا با رکود مواجه شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه صادرات کالا از همدان در سالهای ۹۰ تا ۹۲ به سبب تشدید تحریمها با مشکلات بسیاری مواجه شد، بیان کرد: نبود حمایت، نبود بازار فروش و بروز مشکل در تامین مواد اولیه مشکلاتی بودند که وضعیت رکود در تولید و صادرات چرم همدان را تشدید کردند.

 

وی با اعلام اینکه بیشترین آسیب در زمینه قاچاق کالا به صنعت چرم وارد شده است، گفت: در حال حاضر ۴۷ درصد از کفش‌های بازار همدان چینی هستند که با مارک ایرانی به فروش می‌‌‏رسند و این امر تخریب تولید داخلی را نیز در پی دارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تاکید کرد: برای مقابله با پدیده قاچاق صنعت چرم باید با قاچاقچیان عمده برخورد شود تا شاهد رونق صنعت چرم در استان و کشور باشیم در غیر این صورت واحدهای فعال موجود نیز به تعطیلی کشیده می‏‌شوند.

 

متین تصریح کرد: از سال ۸۳ تاکنون به سبب بروز مشکلات در بازار چرم، مجوزی برای فعالیت و تاسیس کارگاه‎ چرم در استان همدان صادر نشده است، از سوی دیگر نیز صنعت چرم به سبب مسائل زیست محیطی برای استانداردسازی زیست محیطی به هزینه‎های بالایی نیاز دارد.ه

 

وی با تاکید بر اینکه واحدهای کوچک تولید چرم از پدیده قاچاق کفش بیشترین آسیب را می‏‌بینند، بیان کرد: صنعت چرم علمی است که در هیچ کتابی وجود نداشته و تنها راه یادگیری آن تجربه علمی و داشتن سابقه کاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز