قهرمانی خوزستان و نایب قهرمانی همدان در جشنواره ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۰۸:۴۳:۴۶
کد خبر: ۴۴۵۸۴۴
قهرمانی خوزستان و نایب قهرمانی همدان در جشنواره ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی
پس از یک هفته شور و هیجان در جشنواره ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی همدان، با مشخص شدن تیم های برتر پرونده قسمت پسران دانشگاه آزاد اسلامی بسته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، جشنواره کشوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش آقایان که از روز دوشنبه هفته گذشته به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آغاز شده است پس از یک هفته شور و هیجان با شناخت تیم های برتر به کار خود پایان داد.

این جشنواره که از 17 شهریورماه دررشته‌های طناب‌کشی، روپایی، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل‌کوچک، دارت، پرتاب آزاد بسکتبال و آمادگی جسمانی برای نخستین بار در کشور به میزبانی واحد همدان برگزار شد، یک هفته پویایی و نشاط را به محیط دانشگاه و 22 استان  شرکت کننده در این مسابقات هدیه داد

سرانجام پس از کش و قوسهای فراوان تیم خوزستان با کسب 375.5 امتیازبه عنوان قهرمانی دست یافت، همدان با 348 امتیاز نایب‏قهرمان شد و تیم گلستان با امتیاز 346.75 تنها با 25صدم اختلاف بیشتر از مازندران بر سکوی سومی ایستاد.

خوزستان تیم قهرمان این دوره از مسابقات در رشته طناب کشی 45 امتیاز ، روپایی 34 امتیاز، دارت 50امتیاز، آمادگی جسمانی58.5 امتیاز، پرتاب آزاد 36 امتیاز، فوتبال گل کوچیک 72 امتیاز و بسکتبال 80 در مجموع 375.5 امتیاز توانست از 21 رقیب دیگر خود پیش بگیرد.

همدان نایب قهرمان نیزدر رشته طناب کشی 49.5 امتیاز ، روپایی 40 امتیاز، دارت 32.5امتیاز، آمادگی جسمانی60امتیاز، پرتاب آزاد 30امتیاز، فوتبال گل کوچیک 58 امتیاز و بسکتبال 78در مجموع 348 امتیاز را به خود اختصاص داد.

تیم گلستان که با خوش اقبالی نسبت به همسایه خود مازندران برسکوی سومی ایستاد نیزدر رشته طناب کشی 57امتیاز ، روپایی 27امتیاز، دارت 48.75امتیاز، آمادگی جسمانی51امتیاز، پرتاب آزاد 35امتیاز، فوتبال گل کوچیک 64 امتیاز و بسکتبال 64در مجموع 346.75امتیاز را به خود اختصاص داد.

در روزاول این مسابقات در رشته طناب کشی هر تیم شامل 6 بازیکن و یک ذخیره بود و در مجموع وزن ورزشکاران باید کمتر از 480 کیلوگرم و در سه وقت 45 ثانیه‌ای روی در روی هم  قرار می گرفتند و هر تیمی که موفق به پیروزی در دو تایم شود برنده رقابت است.

بعد از مرحله مقدماتی تیم‌های همدان، یزد، لرستان، گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی بودند که به صورت ضربدری با هم رقابت کردند و در نهایت چهار تیم کرمان، آذربایجان شرقی، گلستان و یزد به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

  در مسابقه رده‌بندی گلستان، یزد را از پیش‌ رو برداشت و به عنوان سومی دست یافت و در فینال، کرمانی‌ها توانستند تیم آذربایجان شرقی را شکست داده و عنوان قهرمانی مسابقات طناب‌کشی را از آن خود کنند.  تیم‌های لرستان، مازندران، خراسان رضوی، همدان، خراسان شمالی، اردبیل، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمانشاه، زنجان و قزوین به ترتیب در رده‌های پنجم تا شانزدهم این رقابت‌ها قرار گرفتند.

در همین روز در پایان رقابت‌های روپایی جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، رضا داوری دانشجوی همدانی موفق شد به‌عنوان قهرمانی این رشته دست پیدا کند.

در این رشته هر ورزشکار در فضای نامحدود می‌تواند در تایم پنج دقیقه‌ای با زدن روپایی با توپ شماره 5 فوتبال مسابقه دهد. آنها می‌توانستند از همه نقاط بدن به‌جز دست برای جلوگیری از افتادن توپ به زمین استفاده کنند.

در مرحله نخست هر بازیکنانی که در مدت پنج دقیقه بیشترین ضربه به توپ را وارد کند بالاترین امتیاز را کسب خواهد کرد و درنهایت هشت ورزشکار برتر به مرحله بعدی راه پیدا کردند ودر مرحله نهایی ورزشکاران باید در فضای محدود مشخصی روپایی می‌زدند و در نهایت نفرات برتر به شرح زیر مشخص و معرفی شدند: نفر اول: رضا داوری از همدان با رکورد 804 ضربه، نفر دوم: محمد سعید حمید زاده از زنجان با رکورد 798 ضربه، نفر سوم: احمد نقدی نوری از لرستان با رکورد 764 ضربه، نفر چهارم: محمدرضا انوشه از علوم و تحقیقات با رکورد 750 ضربه، نفر پنجم: حمید کرمانی از خراسان رضوی با رکورد 617 ضربه، نفر ششم: محمدهادی محمدخانی از البرز با رکورد 476 ضربه، نفر هفتم: روح‌الله قادری از خوزستان با رکورد 324 ضربه، دست یافتند و ورزشکاران استان‌های یزد، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، ایلام، خراسان شمالی، گلستان، کرمان، کردستان، آذربایجان شرقی، مرکزی، اردبیل، قزوین، فارس و قم در رده‌های هشتم تا بیست و دوم قرار گرفتند.

پس از برگزاری مسابقات دور مقدماتی فوتبال گل کوچک، تیم مرکزی با اقتدار، قهرمان مسابقات فوتبال 3 نفره شد در رشته فوتبال گل‌کوچک این جشنواره 22 تیم حاضر در 6 گروه تقسیم‌بندی شدند و به صورت دوره‌ای از صبح سه‌شنبه مسابقات خود را در سالن ورزشی امام علی(ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان پیگیری کردند که در نهایت ظهر پنج‌شنبه قهرمان و تیم‌های اول تا بیست و دوم این رقابت‌ها مشخص شدند.

مازندران و مرکزی برگزارکننده دیدار فینال رشته فوتبال سه نفره بودند که در یک بازی جذاب و مهیج بعد از به ثمر رساندن هفت گل تیم مرکزی با نتیجه چهار بر سه حریف مازندرانی خود را از پیش‌ رو برداشت و مقتدرانه قهرمان این مسابقات شد.

 استان های  کرمان،.کرمانشاه، .خوزستان،آذربایجان شرقی، .فارس، .چهارمحال و بختیاری، .گلستان، .خراسان شمالی، .خراسان  رضوی، .همدان، .لرستان، قم، البرز، .علوم و تحقیقات تهران، اردبیل، .یزد، ایلام، زنجان، کردستان، قزوین رده های سوم تا بیست و دوم را به خود اختصاص دادند.

اما در رشته بسکتبال سه نفره بسکتبالیست‌های خوزستانی با شکست همدان میزبان بر سکوی قهرمانی ایستادند

در رقابت‌های بسکتبال سه نفره، تیم‌ها در یک تایم 10 دقیقه‌ای با هم مسابقه می‌دهند و طبق قانون هر پرتاب داخل قوس یک امتیاز و بیرون آن دو امتیاز محسوب شد، همچنین هر تیم از سه بازیکن اصلی و یک بازیکن ذخیره استفاده کردند و هر تیمی زودتر به امتیاز 21 برسد برنده اعلام می شود.

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده 22 تیم حاضر در دو گروه 6 تیمی و دو گروه پنج تیمی تقسیم‌بندی شده بودند که بعد از پنج مرحله در نهایت تیم خوزستان با شکست تیم میزبان همدان در جایگاه نخست این رشته قرار گرفت.

یکی از مهیج‌ترین مسابقات بسکتبال در دیدار رده‌بندی صورت گرفت و دو تیم البرز و فارس به مصاف هم رفتند که در نهایت و تنها با یک اختلاف امتیازی تیم فارس 18 بر 17 حریف کرجی خود را شکست داد.

در دیدار فینال بلندقامتان خوزستانی در یک بازی یک‌طرفه با نتیجه 14 بر 5 بر رقیب خود همدان غلبه کردند و قهرمان این رشته شدند.

 تیم های علوم و تحقیقات تهران،  مازندران،  خراسان شمالی،  ایلام،  .گلستان،   قزوین، کرمانشاه، .خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری،   اردبیل، قم،  مرکزی،  لرستان،  .کرمان،  یزد،  کردستان و زنجان عنوانهای پنجم تا بیست و دوم این رقابت مهیج را به خود اختصاص دادند.

بسکتبالیست شیرازی، بهترین پرتا‌ب‌کننده پنالتی جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

  در مسابقات پرتاب پنالتی بسکتبال در جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی علی غریبیان از تیم فارس با بیشترین پرتاب به عنوان نخست دست پیدا کرد.

در این رقابت‌ها 21 بسکتبالیست باید 20 پرتاب پنالتی را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دادند تا در نهایت هر ورزشکاری که بهترین عملکرد را داشت در رده یکم تا بیست و یکم قرار بگیرد.

در این مسابقه که با شور و هیجان خاصی دنبال شد، علی غریبیان بسکتبالیست دانشگاه آزاد اسلامی فارس موفق شد با 17 پرتاب بهترین عمل را داشته باشد.

رده بندی اول تا بیست دوم این رقابت در جشنواره ورزش همگانی به شرح زیر است.*علی غریبیان / فارس/17 پرتاب،  2*محمدجواد قادری/چهارمحال و بختیاری/ 14 پرتاب، 3*سعید جلیلیان/کرمانشاه/14 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 4*احسان پزشک پور/البرز/14 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 5*علی شعبانی/خوزستان/14 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 6*رضا برادران/گلستان/13 پرتابف 7*امیرعباس قنبری/مرکزی/11 پرتابف 8*محمدنیکوکار/یزد/11 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)ف 9*حمیدرضا چگینی/قزوین/11 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 10*کامیار سیدظاهری/کردستان/ 10 پرتاب، 11*محمد محمودی/ همدان/10 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 12*رسول حسین‌زاده/مازندران/ 10 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 13*رضا آمارلو/خراسان رضوی/9 پرتاب، 14*شایان خدابخش/علوم و تحقیقات تهران/ 9 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 15*مهرداد صارمی/آذربایجان شرقی/9 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 16*علی جهاد/خراسان شمالی/8 پرتاب، 17*قادر دنیادیده/اردبیل/8 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 18*ساسان سلیمانی/لرستان/7 پرتاب، 19*فرزاد تهمتنی/کرمان/ 6 پرتاب، 20*سیدمحمدعلی موسوی/قم/4 پرتاب، 21* مسعود قلندرکی/ ایلام/4 پرتاب ( با مدت زمان بیشتر)، 22* نماینده زنجان حاضر نشد 

تیم خوزستان در مسابقات دارت جشنواره کشوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی همدان در جریان بود با شکست همه رقبای خود به عنوان قهرمانی این رشته دست پیدا کرد.

در این رقابت‌ها 22 تیم حاضر در 6 گروه سه تیمی و دو گروه دو تیمی تقسیم بندی شدند و باید به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کردند که در نهایت 16 تیم برتر به مرحله دوم صعود نموده و بعد از برگزاری مسابقات حذفی چهار تیم کرمان، خوزستان، مازندران و گلستان به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کردند.

در نهایت دو تیم گلستان و خوزستان به فینال رسیدند و تیم‌های کرمان و مازندران برگزارکننده مسابقه رده‌بندی بودند.

در مسابقه رده‌بندی در یک مسابقه دیدنی و نزدیک تیم مازندران توانست دو بر یک حریف کرمانی خود را شکست دهد و به عنوان سومی این رقابت‌ها دست پیدا کند.

مسابقه فینال در اوج حساسیت برگزار شد و تیم قهرمان باید سه از پنج دور را به نام خود ثبت می‌کرد تا عنوان اولی را به نام خود ثبت کند.

در نهایت دانشجویان تیم دانشگاه آزاد خوزستان موفق شدند با اقتدار و با حساب سه بر یک حریف گرگانی خود را از پیش‌رو بردارند و سرود قهرمانی را در همدان سر دهند.

رده بندی تیم‌های اول تا بیست و دوم مسابقات دارت، جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور به شرح زیر است:  خوزستان، گلستان، مازندران، کرمان،  لرستان، مرکزی، کردستان،  کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری،  قم، یزد، ایلام، البرز، آذربایجان شرقی،  همدان،  اردبیل،  خراسان شمالی، خراسان رضوی،  قزوین،  علوم و تحقیقات تهران،  فارس،  زنجان

 بدین ترتیب پرونده نخستین جشنواره ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی در قسمت برادان بسته شد تا از 26 شش مرداد تا 2 شهریور دختران دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های طناب‌کشی، روپایی، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل‌کوچک، دارت، پرتاب آزاد بسکتبال و آمادگی جسمانی به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین  به رقابت بپردازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز