مدیرکل استاندارد استان همدان

استانداردسازی محصولات باعث افزایش کیفیت تولیدات داخلی می‎شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۰:۵۲:۱۲
کد خبر: ۴۴۶۵۰۰
استانداردسازی محصولات باعث افزایش کیفیت تولیدات داخلی می‎شود
محمد مددی با بیان اینکه استانداردسازی محصولات تولیدی باعث افزایش کیفیت تولیدات داخلی می‎شود، افزود: توجه ویژه به استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالاها و محصولات داخلی نقش اصلی را در بحث اقتصاد مقاومتی ایفا می‎کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه استانداردها زندگی ما را ایمن تر، ساده تر و بهتر می‎سازند، گفت: استاندارد در زندگی امروزی، نقش و جایگاهی غیر قابل انکار دارد و اهمیت و دخالت آن در ابعاد مختلف زندگی ما روز به روز افزایش می‎یابد.

این مسؤول با بیان اینکه استانداردسازی محصولات تولیدی باعث افزایش کیفیت تولیدات داخلی می‎شود، افزود: توجه ویژه به استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالاها و محصولات داخلی نقش اصلی را در بحث اقتصاد مقاومتی ایفا می‎کند.

وی از ابتدای سال جاری تاکنون 32 مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‎های تولیدی استان صادر شده است، اظهار کرد: از این تعداد، 23 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و 9 پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی بوده است.

وی با بیان اینکه کاربرد علامت استاندارد نشان از تعهد تولیدکننده یا ارائه‏‎دهنده محصول به رعایت ضوابط دارد، گفت: توجه به انطباق مشخصات کالا به استاندارد ملی از دیگر اهداف این مهم است.

مددی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 32 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‎های واحدهای تولیدی استان صادر شده است،گفت: پروانه‎های کاربرد علامت استاندارد صادر شده مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، شیمی و پتروشیمی، مکانیک و فلزشناسی و خدمات بوده است.

وی بیان داشت: صدور پروانه‎های استاندارد برای اجازه تولید انبوه و عرضه به بازار در طی بازرسی از واحدهای تولیدی و ضمن بررسی‎های کارشناسی خطوط تولید، میزان انطباق محصولات تولیدی با استانداردها و دریافت نتایج مثبت انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز