فرماندار تویسرکان خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۴ پروژه عمرانی در هفته دولت

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۰۹:۳۸:۴۸
کد خبر: ۴۴۶۸۹۳
افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۴ پروژه عمرانی در هفته دولت
حبیب مومیوند از کلنگ‌زنی و افتتاح ۴۴ پروژه عمرانی در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: ۴۶۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرایی این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار تویسرکان با بیان اینکه در هفته دولت امسال 35 طرح عمرانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: برای افتتاح این پروژه‌های عمرانی اعتباری نزدیک به 120 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین از کلنگ‌زنی 9 پروژه در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: اعتبار اختصاص داده شده برای این پروژه‌ها 348 میلیارد ریال است و باید روند اجرای این پروژه در زمان‌بندی مشخص به اتمام برسد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به طرح ساماندهی شبکه فاضلاب شهری تویسرکان و بخش سرکان، گفت: با در نظر گرفتن این طرح مجموع اعتبار پروژه‌ها به 470 میلیارد ریال می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم یک دولت فراجناحی و اعتدالی به معنای واقعی است و در حال حاضر با حداقل‌ها کار می‌کند، گفت: مدیران دولت باید در اطلاع‌رسانی خدمات دولت کوتاهی نکنند و در راستای تبیین بیشتر خدمات دولت در بخش‌های مختلف به بیان عملکرد بپردازند.

مومیوند تأکید کرد: هیچ اداره‌ای نباید پروژه‌ای که پیشرفت 100 درصدی ندارد و به طور کامل تکمیل نشده را در لیست افتتاح هفته دولت قرار دهد و باید روند تکمیل پروژه‌ها را دنبال کند.

وی با اشاره به حضور استاندار همدان و معاونان وی در هفته دولت امسال در تویسرکان بیان کرد: سعی داریم از مسئولان کشوری نیز در افتتاح طرح‌های عمرانی در تویسرکان دعوت به عمل آوریم.

فرماندار تویسرکان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، راهبردی‌ترین رویکرد برای توسعه کشور، را اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اجرای این مهم عدم وابستگی ما به کشورهای خارجی را در آینده تضمین می‌کند بر این اساس همه مدیران در هر سطحی باید فرامین مقام معظم رهبری در این زمینه را مدنظر قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه تویسرکان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد، گفت: ایجاد روز بازار، ساماندهی دستفروشان، ایجاد فروشگاه رفاه با درجه ممتاز در شهرستان با حضور بخش خصوصی نیز در دستور کار قرار دارد.

مومیوند با اشاره به اینکه در شهرستان تویسرکان 30 واحد گلخانه در حال بهره‌برداری و در دست اقدام داریم، اظهار داشت: خوشبختانه ترویج و استقبال کشت گلخانه‌ای در شهرستان نیز یکی دیگر از نقاط قوت تویسرکان است که با توجه به مشکلات آبی در کشور و به تبع در شهرستان یکی از نیازهای کشاورزی در حال حاضر نیز به شمار می‌رود.

وی شهر فرسفج را پایلوت شهرک گلخانه‌ای در شهرستان معرفی کرد و افزود: هفت واحد در شهرک گلخانه‌ای فرسفج مشغول فعالیت و 17 واحد نیز در دست ساخت است.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه در واحدهای گلخانه‌ای علاوه بر استفاده بهینه از منابع، افزایش تولید در واحد سطح را نیز داریم، گفت: واحدهای گلخانه‌ای در بحث اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بسیار فعال است.

وی با اشاره به بحران آب و مشکلات پیش‌روی کشاورزی در کشور تأکید کرد: پرداختن به مسائل و مشکلات آبی و کاهش و همچنین استفاده بهینه از منابع آب‌های زیرزمینی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مومیوند به مزرعه نمونه کشاورزی شهرستان واقع در منطقه قلقلرود اشاره کرد و گفت: در این مزرعه استفاده بهینه و صرفه‌جویی 90 درصدی در آبرسانی به درختان و مزارع انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه ترویج آبیاری مدرن از برنامه‌های جدی دولت در کشور و به تبع در سطح شهرستان تویسرکان است، اظهار داشت: در حال حاضر از 28 هزار هکتار باغ و اراضی آبی موجود شهرستان 5500 هکتار مجهز به آبیاری مدرن شده است.

فرماندار تصریح کرد: استفاده از آبیاری مدرن در شهرستان در سطح اراضی بیشتر بوده و در باغات نیز نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه هستیم.

 

 

نظر شما