یک روز شاد در مجموعه ورزشی کارگران همدان

ورزش، نشاط و تندرستی را با کمترین هزینه به کارگران و صنعتگران همدانی هدیه می دهد

۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۲:۴۳:۴۹
کد خبر: ۴۴۹۰۹۳
ورزش، نشاط و تندرستی را با کمترین هزینه به کارگران و صنعتگران همدانی هدیه می دهد
ورزشکاران باشگاه کارگران همدان هر روزه در جوی بسیار شاداب و پر نشاط سلامتی و تندرستی را برای خود رقم می زدند.

  به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ در شرایط کنونی که کشور در شرایط تحریم به سر می برد و مسوولین کشور بر چارچوب اقتصاد مقاومتی، حمایت از کار و تولید و سرمایه ایرانی و ایجاد حماسه اقتصادی و سیاسی،  تاکید دارند، لازم است که علاوه بر تولید و حضور در عرصه صنعت و اقتصاد کشور و رشد صادرات و تولید داخلی و معیشت مردم، به شور و نشاط اجتماعی و به خصوص ورزش در بین جوانان، نیز توجه ویژه ای شود.

 

از جمله فعالیت هایی که موجب شور و نشاط اجتماعی می شود و در سال های اخیر نیز  مورد توجه بخش های صنعتی و تولیدی کشور قرار گرفته و اثر خوبی بر میزان تولید صنعتی، فروش داخلی، رشد صادرات، حمایت از تولید کالاهای ایرانی داشته است توسعه فعالیت های ورزشی و حمایت مالی از باشگاه ها و تیم های ورزشی شناخته شده در کشور بوده است.

 

باشگاه کارگران همدان با مدیریت حاج ناصر سیفی نقطه عطفی در ورزش و صنعت استان همدان رقم زده است و با همت این پیشکسوت عرصه ورزش و مربیان زحمت کش توانسته عرصه ورزش و صنعت را با یکدیگر گره بزند و هر روز ورزشکاران و کارگران و صنعتگران در فضایی با نشاط و آکنده از صفا و صمیمیت ورزشکاران در باشگاه کارگران به ورزش پرداختند.

 

در گذشته افکار عمومی مردم به ورزش به عنوان بازی و سرگرمی مطرح بوده اما امروزه از منظر اقتصادی محل مناسبی برای سرمایه گذاری و از منظر پزشکی عامل مهمی برای حفظ سلامت جسم و روح افراد جامعه به شمار می آید، از این رو توجه به فرهنگ سازی عمومی نسبت به ورزش همگانی از اولویت بسزایی برخوردار است.

 

با توجه به اینکه بیشتر جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، با اهمیت دادن به ورزش های پایه و همگانی ضمن نهادینه کردن ورزش در کشور می توان در بعد ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز از پشتوانه های خوبی برخوردار شد.

 

هیات ورزش های کارگری با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به ورزش همگانی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در ورزش حمایت های خوبی از ورزش استان و به ویژه ورزش همگانی داشته است و هر روز ورزش همگانی در قالب آمائگی جسمانی برگزار می شود.

 

یکی از این ورزش ها آمادگی جسمانی است که با مربیگری مهدی منوچهری  و با حضور 70 نفر  روزهای زوج در جوی بسیار شاداب و دوستانه برگزار می شود و کارگران و صنعتگران با هدایت مربی با دانش خود هر روز به ورزش می پرداختند.

 

مهدی منوچهری مربی آمادگی جسمانی هیات کارگران که خود از مدیران صنعتی استان نیز محسوب می شود در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: امروزه با توجه به پیشرفت علوم و فناوری، هر گونه تغییر جدید می تواند آثار متفاوتی را در همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی انسان به وجود آورد.

 

وی ادامه داد: به دلیل رواج برخی بیماری ها در جامعه و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی و سبک زندگی و شیوه های تغذیه در افزایش میزان بیماری های غیرواگیردار لزوم تغییر نگرش در مراقبت و بهداشت با هدف حفظ و ارتقای سلامتی ضروری است.

 

منوچهری تصریح کرد: با توجه به موارد ذکر شده نقش بی تحرکی به عنوان یکی از عوامل اصلی در شیوع بیماری ها و بروز مرگ در بین آحاد مردم  حائز اهمیت است.

 

وی افزود: فعالیت فیزیکی مناسب می تواند تاثیر مهمی در پیش گیری از بروز بیماری ها، عوارض آن ها و در نهایت مرگ و میر ناشی از آن ها داشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت الوان ثابت همدان خاطر نشان کرد: ورزش همگانی دارای تاثیرات مفیدی در زمینه پیش گیری از بیماری ها است و همین عامل هیات کارگران را بر آن داشت تا به عنوان یک نهاد اجتماعی از ورزش همگانی استان حمایت کند.

 

وی با با اشاره به قدمت 15 ساله این کلاس گفت: بیش از 15 سال است که صنعتگران، کارگران و شهروندان همدانی به ورزش می پردازند و ما سعی کرده ایم با بهره گیری ازعلم روز دنیا بتوانیم بهترین تمرینات هوازی؛ آمادگی جسمانی، بیلاتس و یوگا را برای ورزشکاران ارائه دهیم و به جرات می توانم بگویم چنین باشگاهی در کشور وجود ندارد.

 

رئیس هیات ورزش های کارگری نیز با تأکید بر ضرورت توجه به ورزش کارگری خاطرنشان کرد: سعی داریم علاوه بر ورزش همگانی مسابقات مختلف ورزشی را نیز برای کارکنان و کارگران برگزار کنیم تا این عزیزان با نشاط و شادابی دوچندان وارد عرصه تولید شوند.

 

وی اظهار کرد: درست است که اینگونه اقدامات هزینه بر است اما به نوعی می تواند یک سرمایه گذاری اجتماعی و بشر دوستانه برای صنعت استان محسوب شود که در این زمینه هیات ورزش های کارگری از ورزش همگانی استان همدان حمایت می کند.

 

ناصر سیفی گفت: توجه به ورزش های کارگری در هر جامعه ای می تواند نقش موثر و مفیدی در سلامت کارگران و در پی آن افزایش بهره وری و تولیدات اقتصادی داشته باشد.

 

وی از اهمیت و فراگیری ورزش کارگری در راستای بهبود وضعیت تولید، کار و سلامتی کارگران گفت و افزود: با تعامل و همکاری بیشتر می توان خدمات ارزنده ای به قشر زحمتکش کارگران داشت و در همین راستا هیات ورزش های کارگری آمادگی برگزاری برنامه ها و مسابقات ورزشی را دارد.

 

وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی، یکی از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب است که باید بکوشیم این ورزشها را در میان همه اقشار جامعه گسترش دهیم.  

 

ناصر سیفی افزود: هیات ورزش های کارگری علاوه بر حمایت از ورزش همگانی به دنبال بسط و گسترش رشته های چون کشتی کاراته، والیبال، فوتسال و تکواندو است و با کمترین هزینه در سال و با بهره گیری از بهترین مربیان توانسته ایم بیش از 2000 بیمه ورزشی را در این عرصه ثبت کنیم و گامی مهم در توسعه ورزش برای کارگران و فرزندان آنان داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: هیات ورزش های کارگری از رشته های دیگر نیز حمایت کرد و بنا داریم این حمایت ها را همچنان ادامه دهیم و البته حمایت از ورزش همگانی به نسبت بیشتر خواهد بود.

 

یکی از ورزشکاران حاضر در این کلاس آمادگی گفت: وظیفه دارم از زحمات آقایان قاسمی و منوچهری که در امر تولید، سازندگی و ورزش گام های موثری برداشته اند ،تقدیر کنم..

 

یوسف مساحی افزود: از وقتی وارد ورزش شده ام روحیه ام دو چندان شده است و بسیاری از بیماری و مشکلات گذشته را دیگر ندارم.

 

یکی دیگر از ورزشکاران حاضر در این باشگاه گفت: ورزش باعث سلامت روح و جسم و شادابی شما خواهد شد و من وقتی این همه شادابی و سرزندگی را به هنگام برگزاری تمرینات در مجموعه کارگران می بینم بسیار لذت می برم.

 

دکتر علیرضا خلیلیان گفت: ورزش باعث میشود که یک سازمان و یک شرکت از رخوت و سستی و گوشه گیری فاصله بگیرد وبهره وری بیشتری به همراه بیاورد.

 

مسعود سامری یکی از دیگر از ورزشکارانی که به تازگی وارد این باشگاه شده است گفت: من قبل از اینکه وارد کلاس آقای منوچهری شوم دچار تنبلی و اضافه وزن شده بودم که خوشبختانه با تمرینات این مربی در حال کاهش وزن هستم

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز