رئیس پلیس راه استان همدان

فوت راکبان موتورسیکلت در همدان هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری است

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۲:۴۷:۳۶
کد خبر: ۴۴۹۶۱۹
فوت راکبان موتورسیکلت در همدان هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری است
سرهنگ رضا عزیزی اظهار کرد: فوت راکبان موتورسیکلت بر اثر بروز سوانح جاده در این استان هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: 212 فقره تصادف موتورسیکلت در جاده های برون شهری از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه رخ داد که در این سوانح 35 نفر فوت و 195 نفر مجروح شدند.

وی اظهار کرد: فوت راکبان موتورسیکلت بر اثر بروز سوانح جاده در این استان هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اظهار کرد: میانگین کشوری مرگ موتور سواران در سوانح جاده ای 16 درصد بوده که این آمار در همدان 23 درصد ثبت شده است.

وی افزود: موتورسواران 23 درصد سوانح فوتی این استان را تشکیل می دهند که باید برای کاهش این آمار برنامه ریزی کرد.

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: بر اساس گزارش کارشناسان پلیس راه ، موتورسواران در بیش از 70 درصد سوانح رانندگی مقصر شناخته شدند.

سرهنگ عزیزی گفت: رعایت نکردن حق تقدم، انحراف به چپ، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و واژگونی مهمترین علت بروز سوانح فوتی و جرحی برای راکبان موتورسیکلت در همدان بوده است.

وی افزود: داده های آماری گویای این است که در 212 فقره تصادف موتور سیکلت تنها یک درصد راکبان از کلاه ایمنی استفاده کردند.

وی بیان کرد: با توجه همخوانی نداشتن جاده های برون شهری برای تردد همزمان موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه از راکبان موتورسیکلت درخواست می شود از بزرگراهها، آزادراه ها و جاده های اصلی برای تردد استفاده نکنند.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: با توجه به اینکه راکب موتورسیکلت هیچگونه محافظی ندارد در صورت بروز هر نوع سانحه ای جان موتورسوار به مخاطره می افتد.

سرهنگ عزیزی اظهار کرد: در کشورهای خارجی برای اینکه موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه موتوری در یک مسیر بصورت مختلط تردد نکنند مسیرهای ویژه ای برای تردد موتورسیکلت و دوچرخه پیش بینی شده است.

وی یاداوری کرد: طبق قانون تردد موتورسیکلت در مسیرهای اصلی و شاهراهی ممنوع بوده همچنین حق تردد در روزهای برفی و بارانی را ندارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز