معاون پژوهشی فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری

اتاق بازرگانی باید به دنبال تجارت بورس ایده باشد

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۸:۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۴۹۹۰۲
اتاق بازرگانی باید به دنبال تجارت بورس ایده باشد
وحید احمدی با بیان اینکه نگرش کشور باید به دانشگاه تغییر کند، گفت: اتاق بازرگانی باید به تجارت بورس ایده روی آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون پژوهشی فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشگاه صنعتی همدان، با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت علوم و اتاق بازرگانی در سال گذشته اظهار کرد: اتاق بازرگانی باید از تجارت سابق دست برداشته و سیاستش را تغییر دهد و فعالیت‌هایش را در قالب بورس ایده گسترش دهد و کشور هم به این مهم توجه کند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی باید به جای صادرات محصولاتی چون خشکبار، فرش و پسته به همکاری با دانشگاه‌ها روی آورده و بر اقتصادی کردن ایده تمرکز کند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها بیش از آنچه وظیفه آموزش داشته باشند وظیفه تعمیق تفکر اقتصادی کرده ایده را برعهده دارند و باید بسیار در این زمینه تلاش شود.

احمدی افزود: اثر، سهم و درصد سرمایه نامشهود اقتصادی کردن ایده در کشورهای پیشرفته به ویژه آمریکا بالای 85 درصد است و در دنیا به طور میانگین به بالای 50 درصد می‌رسد.

وی اضافه کرد: بنابراین در جمهوری اسلامی ایران هم طی دو سه سال اخیر تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته اما با دو مشکل در داخل دانشگاه‌ها و بیرون برای مبنا قرار دادن اقتصادی کردن ایده مواجه بودیم.

معاون وزیر علوم با تأکید بر همگرایی و همکاری دو مجموعه دانشگاه و اتاق بازرگانی عنوان کرد: با اتاق بازرگانی کشور اتریش هم برای همکاری با ایران مذاکره داشتیم تا زمینه همگرایی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها را با اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی فراهم آوریم به طوریکه اگر چنین فضایی ایجاد شود احساس می‌کنیم گام درستی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه وزارت علوم سعی می‌کند گام‌های اساسی در زمینه اقتصادی کردن ایده بردارد، اعلام کرد: اقتصاد دانش‌بنیان با توسعه علم پیوند خورده و در کشور فرهنگ‌سازی صورت گرفته است به طوریکه این فضا به تعامل هر چه بیشتر کمک می‌کند.

معاون وزیر علوم در سخنان پایانی خود خاطرنشان کرد: مجموعه نیروهای معاونت پژوهشی وزارت علوم عمدتا همدانی هستند و این علاقمندی هست که برای کمک به استان تلاش شود البته این بدان معنا نیست که به علت دلبستگی این امر انجام خواهد گرفت بلکه توانمندی‌ها و ظرفیت استان نشان می‌دهد باید خواسته‌ها برآورده شود تا انتظارات منطقه و وزارتخانه تأمین و برآورده شود.

وی با بیان اینکه مجموعه استان همدان با داشتن سابقه تاریحی و فرهنگی زمینه انتظارات کلان از مجموعه استان را فراهم می‌کند، یادآور شد: رویکردی دانشگاه‌ها همچون گذشته نیست که صرفا به آموزش بپردازند به طوریکه انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی با اتاق بازرگانی نشان می‌دهد نگرش به دانشگاه تغییر یافته است و باید این نگرش در کشور هم تغییر کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز