معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان

تشکیل شورای اجتماعی محلات همدان در ۱۲ محله

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۰:۰۲:۰۴
کد خبر: ۴۵۰۰۵۱
تشکیل شورای اجتماعی محلات همدان در ۱۲ محله
محمد قدیمی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات همدان در گام اول در 12 ناحیه تشکیل می‌شود، تصریح کرد: شورای اجتماعی محلات همدان در 12 محله و 12 ناحیه شروع به کار می‌کند و در انتخاب این محلات خصوصیات مختلفی چون همگنی و انسجام محلات و معابر در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار برنا در همدان با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر همدان، تشکیل شورا در محلات با عنوان شورای اجتماعی محلات را تصویب کردند، اظهار کرد: کلیات، آیین‌نامه و دستورالعمل تشکیل شورای اجتماعی محلات که توسط معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری تدوین شده بود، تصویب شد.

 محمد قدیمی به اهداف تشکیل شورای اجتماعی محلات مانند تقویت فعالیت‌های جمعی، افزایش مشارکت‌های مردمی در اداره شهر، تقویت هویت محلات شهر همدان و نهادینه‌سازی نظارت همگان اشاره و بیان کرد: شهرداری به تنهایی متولی این کار نیست و هر یک از دستگاه‌هایی که عضو این شورا هستند به عنوان یک مطالبه‌گر محسوب می‌شوند و شهرداری نگاه حاکمیتی نسبت به این شوار ندارد.

    وی اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی شهری در این موضوع دخیل هستند و نکته مثبت و قوت شورای اجتماعی محلات همین موضوع است.

    این مقام مسؤول با اشاره به اینکه این شورا بین 11 تا 18 نفر عضو و نماینده دارد، افزود: شورای اجتماعی محلات با انعقاد تفاهم‌نامه بین دستگاه‌های مختلف مانند دادگستری، نیروی انتظامی، بسیج و... تشکیل می‌شود.

    قدیمی با بیان اینکه با تشکیل این شورا فصل جدیدی در مدیریت شهری همدان ایجاد می‌شود، گفت: این شورا فارغ از فردگرایی است.

    وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات همدان در گام اول در 12 ناحیه تشکیل می‌شود، تصریح کرد: شورای اجتماعی محلات همدان در 12 محله و 12 ناحیه شروع به کار می‌کند و در انتخاب این محلات خصوصیات مختلفی چون همگنی و انسجام محلات و معابر در نظر گرفته شده است.

    وی ابراز کرد: این شورا با عضویت حداقل 11 نفر و حداکثر 17 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان نمایندگان مردم محله فعالیت می‌کند و کار آنها افزایش مشارکت هم‌محله‌ای‌ها در مدیریت اجتماعی شهر و در حیطه قوانین و مقررات، به صورت کاملاً افتخاری و برای رشد حیات اجتماعی محله، در راستای چارچوب از پیش تعیین شده است.

    قدیمی در ادامه اضافه کرد: در گام اول تشکیل شورا، این شورا در محلاتی مانند ششصد دستگاه، دره مرادبیگ، شهرک شهیدبهشتی، محله حاجی، شهرک شهیدمدنی، خضر، کوی فرهنگیان، شهرک الوند و شهرک ولیعصر(عج) تشکیل می‌شود و در مراحل بعد سایر محلات نیز درگیر خواهند شد.

    وی با تأکید بر اینکه نظرسنجی مردمی در اولویت‌بندی پروژه‌های شهری مؤثر است، گفت: پروژه‌های شهری با توجه به وضعیت درآمدی شهری و نظرسنجی مردم اولویت‌بندی می‌شود.

    قدیمی اذعان کرد: شورای اجتماعی محله نیاز محلات را جمع‌آوری و در اختیار شهرداری قرار می‌دهد و از نظرات مردم در این حوزه استفاده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز