امام جمعه همدان

آمار حقوق‌های نجومی وحشتناک است

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۷:۲۹:۱۲
کد خبر: ۴۵۱۰۹۹
آمار حقوق‌های نجومی وحشتناک است
آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه روی کارآمدن افراد بی‌سواد باعث نابودی مردم می‌شود، گفت: آمار حقوق‌های نجومی وحشتناک است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه جان و مال مردم را نمی‌توان به دست افراد بی‌سواد سپرد، عنوان کرد: همه مسئولان دولت از رأس آن تا پایین‌ترین درجات حق ندارند در حوزه استحفاظی خود افراد رشوه‌گیر، بی‌سواد و دارای حقوق‌های نجومی را در بدنه دولتی به‌کار گیرند چرا که این افراد باعث نابودی مردم می‌شوند.

وی با بیان اینکه معنای دولت وسیع‌تر از حکومت است، ادامه داد: انسان‌ها به طور فردی نمی‌توانند زندگی کنند پس ناچارند برای رفع نیازهای خود به طور جمعی زندگی کنند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در مکتب امامان معصوم(ع) نیز این مسائل مطرح شده که انسان مدنی است یعنی نمی‌تواند به طور فردی زندگی کند و زندگی آنان به طور جمعی است اما خیلی‌ها آن را قبول ندارند.

طه‌محمدی با بیان اینکه انسان به صورت جبری مدنی است، عنوان کرد: جبر زندگی باعث می‌شود انسان‌ها دور هم جمع شوند و در کنار یکدیگر و دست به دست هم نیازهای یکدیگر را برآورده کنند.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌ها برای رفع نیازهای یکدیگر مجبورند به طور دسته جمعی در کنار هم زندگی کنند، افزود: خواسته‌های انسان‌ها با هم متفاوت بوده و صلح مطلق در بین آنها نیز وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان علت جنگ‌های منطقه، جهانی و قبیله‌ای را تفاوت در خواسته‌ها عنوان کرد و ادامه داد: هر چقدر جمعیت یک اجتماع بیشتر باشد، خواسته‌های آنها ناسازگاری بیشتری خواهد داشت.

طه‌محمدی بیان کرد: ضرورت عقل، فطرت و وجدان ایجاب می‌کند که حکومتی بر این خواسته‌های متفاوت نظارت کند تا کسی از حد خود تجاوز نکند.

وی علت و فلسفه ایجاد حکومت را تفاوت خواسته‌های انسان‌ها عنوان کرد و افزود: حکومت باید در جامعه عدالت ایجاد کرده و نگذارد کسی از حد خود تجاوز کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه عراق در دوران حکومت صدام خیلی ضرر کرد، یادآور شد: به گفته امام علی (ع) نبود حکومت ضررش بیشتر از وجود حکومت بد است.

طه‌محمدی با بیان اینکه انسان‌ها باید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنند، تاکید کرد: عقل و دین ایجاب می‌کند که یک قدرت بالای سر جامعه باشد که مردم را کنترل کند.

وی با بیان اینکه پیامبران صالح‌ترین و توانمندترین و عدالت‌مندترین حکومت‌ها را تشکیل دادند، گفت: حکومت عدالتی امامان و پیامبران سر سوزنی به رعیت ظلم نکرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه قانون خداوند با قانون ذهنی برخی افراد الکلی متفاوت است، افزود: اگر قانون خداوند اجرا ،شود هیچ ظلم و خونریزی در دنیا نخواهد بود.

طه‌محمدی عنوان کرد: ملت‌ها اگر آگاهی لازم داشته باشند و بتوانند صالح‌ترین افراد را تربیت کنند مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اشاره کرد و گفت: هیچ یک از کاندیداها از نظر مردم دارای لیاقت نیستند و تنها با زور روی کار آمده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر تاریخ حکومت‌های خودکامه را ورق بزنیم بسیار وحشتناک است، افزود: علت اینکه مردم نمی‌توانند حکومت صالح را ایجاد کنند این است که حکومت‌ها درک و فهم مردم را سرکوب کرده‌اند.

وی بیان کرد: اگر مردم از روی عقل و فهم رأی می‌دادند حکومت‌های صالح تشکیل می‌شد و این همه اتفاقات وحشتناک در طول تاریخ رخ نمی‌داد.

وی خاطرنشان کرد: هرچقدر مردم اهل پاکی و نیکی و خوبی باشند، حکومت آنها نیز پاک و صالح تشکیل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان اظهار کرد: من در هیچ و عزل و نصبی دخالت نمی‌کنم چرا که ممکن است کسی انتخاب شود که حق مردم را پایمال و در حق مردم ظلم کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز