بهره برداری از ۱۰ طرح عمرانی در همدان

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۱۰:۵۷:۰۵
کد خبر: ۴۵۱۲۸۵
بهره برداری از ۱۰ طرح عمرانی در همدان
10 طرح عمرانی در چهار روز نخست هفته دولت با حضور فرماندار همدان و معاونان استانداری در نقاط مختلف این شهرستان بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار همدان با اعلام این مطلب گفت: در نخستین روز از هفته دولت چهار طرح با 30 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان همدان بهره‎برداری شد که این طرح ها شامل بهره برداری نهمین پایگاه اورژانس شهری همدان، مدرسه ابتدایی مرحوم میرهادی در همدان، بهره‎برداری از سالن ورزشی دانش‎آموزی در روستای آبشینه و افتتاح ایستگاه آتش نشانی در روستای گنبد شهرستان همدان بوده است.

علی تعالی در خصوص بهره برداری از نهمین پایگاه اورژانس شهری همدان 115 همدان گفت: تا سال 92 در همدان هفت پایگاه شهری اورژانس وجود داشت که در سال گذشته پایگاه شماره هشت به بهره‎برداری رسید و امسال پایگاه نهم افتتاح شد.

وی ادامه داد: پایگاه نهم اورژانس شهری در هر شبانه روز برای دو نفر اشتغالزایی دارد و دارای یک دستگاه آمبولانس به ارزش سه میلیارد ریال است و علاوه بر دانشگاه بوعلی، خوابگاه‎های دانشجویی، کارمندان، مراسم ها و همایش‎ها مناطق اطراف از جمله شهرک مدرس را پوشش می‎دهد.

فرماندار همدان در خصوص افتتاح طرح مدرسه ابتدایی مرحوم میرهادی در همدان نیز توضیح داد: در ساخت مدرسه 14 کلاسه مرحوم میرهادی آخرین استانداردهای ملی ایران رعایت شده و برای این طرح 19 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

تعالی اضافه کرد: مساحت این مدرسه یک‎ هزار و 800 متر مربع است و یک‎ هزار و 500 متر مربع نیز محوطه دارد و برای ساخت این مدرسه از اعتبارات ملی تخریب و بازسازی استفاده شده است.

وی در خصوص بهره‎برداری از سالن ورزشی دانش‎آموزی در روستای آبشینه نیز گفت: سالن ورزشی دانش آموزی برنا در روستای آبشینه که عملیات اجرایی آن از سال 90 آغاز شده و به دلیل کمبود اعتبار نیمه‎کاره مانده بود در هفته دولت امسال بهره‎برداری شد.

تعالی با بیان اینکه برای ساخت این سالن ورزشی پنج میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع استانی اعتبار هزینه شده است گفت: مساحت این سالن 780 متر مربع است و اهالی روستای آبشینه در خارج از وقت دانش‎آموزان می توانند از سالن استفاده کنند.

فرماندار همدان همچنین در خصوص افتتاح ایستگاه آتش نشانی در روستای گنبد نیز اظهار کرد: پایگاه آتش‎نشانی روستایی با ظرفیت یک دستگاه خودرو آتش‎نشانی نیمه سنگین و با زیربنای 100 متر مربع در روستای گنبد بهره‎برداری شد که برای ساخت ساختمان آن یک میلیارد و 400 میلیون ریال و برای محوطه سازی و تجهیز آن نیز 350 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار همدان همچنین با اشاره به افتتاح پنج طرح عمرانی با اعتبار 32 میلیارد و 500 میلیون ریال در دومین روز از هفته دولت گفت: این طرح ها شامل مقاوم سازی مدرسه چهار کلاسه روستای هیزج، گازرسانی روستای آق حصار،افتتاح هفت هزار و 850 اُمین واحد مسکن روستایی شهرستان همدان، افتتاح طرح توسعه گلخانه امزاجرد و افتتاح ساختمان دهیاری روستای دهپیاز بوده است.

تعالی در خصوص مقاوم سازی مدرسه چهار کلاسه روستای هیزج گفت: این مدرسه به متراژ 300 متر مربع با زیربنای 245 متر مربع با دیوارکشی 50 متر از محل اعتبارات ملی مقاوم‎سازی شده است که هزینه مقاوم‏‎سازی آن یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

وی همچنین در مورد طرح گازرسانی روستای آق حصار توضیح داد: این طرح جزو 6 طرح گازرسانی به روستاهای شهرستان همدان در هفته دولت است که با افتتاح آن آمار گازرسانی در شهرستان همدان به 99 درصد رسید.

وی با بیان اینکه برای 6 پروژه گازرسانی 25 میلیارد ریال و به عبارتی برای هر سکنه 100 میلیون ریال سرمایه‎گذاری شده است ادامه داد: با این اقدام تمام روستاهای این شهرستان به استثنای 12 روستا که یا خالی از سکنه هستند یا کمتر از 10 نفر جمعیت دارند از نعمت گاز برخوردار شده‎اند.

وی همچنین به افتتاح 7 هزار و 850 اُمین واحد مسکن روستایی شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: این واحد مسکن روستایی در روستای امزاجرد افتتاح و 15 هزار و 100 اُمین جلد سند مالکیت روستایی شهرستان همدان در روستای امزاجرد اعطا شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان همدان 90 روستا از سند مالکیت برخوردار شده‎اند تاکید کرد:90 درصد اهالی روستاهای استان همدان دارای سند مالکیت هستند و در طی دو سال آینده کار سند مالکیت روستایی به پایان خواهد رسید.

فرماندار همدان همچنین در خصوص افتتاح طرح توسعه گلخانه امزاجرد نیز گفت: مساحت عرصه این گلخانه 9 هزار و 550 متر مربع و مساحت گلخانه چهار هزار و 212 متر مربع است و سهم بانک در این طرح سه هزار و 50 میلیون ریال و سهم متقاضی یک‎هزار و 800 میلیون ریال بوده است که برای چهار نفر اشتغالزایی شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‎شود که 148 تن محصول در سال در این گلخانه تولید شود و نوع سیستم کشت خاکی و نوع سوخت به کار رفته گاز طبیعی است و محصول گوجه‎فرنگی در این گلخانه کشت می‎شود.

فرماندار همدان در خصوص طرح احداث ساختمان دهیاری روستای دهپیاز نیز گفت: این طرح در زمینی به مساحت 400 متر مربع با زیربنای 200 متر مربع توسط دهیاری روستا در طول یک سال ساخته شده و برای احداث و تجهیز آن 2 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

وی همچنین در خصوص افتتاح مجهزترین مجتمع آموزشی استثنایی غرب کشور در همدان گفت: مجتمع آموزشی دخترانه هنرستان نیکان مربوط به دانش آموزان استثنایی در چهارمین روز از هفته دولت با حضور وزیر دادگستری و مسئولان استانی در همدان بهره برداری شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 88 آغاز شده بود که به عللی معطل ماند ولی با روی کار آمدن دولت یازدهم و با تامین اعتبار مورد نیاز بهره برداری شد.

فرماندار همدان گفت: 112 طرح با اعتباری بالغ بر 370 میلیارد ریال در هفته دولت امسال در این شهرستان بهره برداری می شود.

تعالی افزود:همچنین عملیات اجرایی 23 طرح با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در هفته دولت در شهرستان همدان آغاز می شود.

دوم تا هشتم شهریور ماه که مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر است، به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز