رئیس جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد:

خسارت میلیاردی بیماری«وی اچ اس» در مزارع پرورش ماهی نهاوند

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۲:۴۱:۳۱
کد خبر: ۴۵۲۵۰۴
خسارت میلیاردی بیماری«وی اچ اس» در مزارع پرورش ماهی نهاوند
باقری از وارد آمدن خسارت ۹ میلیارد تومانی از طریق ویروس «وی اچ اس» به بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهی در نهاوند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  رئیس جهاد کشاورزی نهاونددر نشست خبری با خبرنگاران نهاوند ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: متأسفانه از سال ۱۳۹۲ تاکنون ویروس «وی اچ اس» مزارع پرورش ماهی نهاوند را موردتهاجم خود قرار داده است.

وی بابیان اینکه میزان تولید ماهی در دوران اوج فعالیت مزارع پرورش ماهی در نهاوند ۳۲۰۰ تن بوده است، گفت: متأسفانه امروز به دلیل شیوع ویروس «وی اچ اس» که از طریق آب سرایت می‌کند این میزان به‌صورت ملموسی کاهش‌یافته است.

باقری با اشاره به اینکه عمده مزارع پرورش ماهی نهاوند در پایین‌دست سراب گاماسیاب قرار دارد، گفت: این منطقه برای فعالیت‌های کشاورزی بسیار مستعد است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: متأسفانه شست‌وشوی ظروف در سراب و ایجاد مواد شیمیایی شوینده‌ها از اصلی‌ترین علل شیوع این ویروس در شیلات نهاوند است.

وی با اشاره به خسارت ۹ میلیاردی تومانی به بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهی نهاوند که اخیراً نسبت به افزودن بچه ماهی به حوضچه اقدام کرده است، گفت: گزارش‌های جمع‌آوری‌شده این مزرعه به ستاد بحران استانداری، فرمانداری، امور شیلات و اداره کل جهاد کشاورزی استان همدان ارسال‌شده است.

وی در پایان سردی آب را نیز یکی از علل تشدید این ویروس عنوان کرد و گفت: متأسفانه علی‌رغم اقدامات پیشگیرانه تاکنون نتیجه‌ای در مبارزه با این ویروس حاصل نشده است.

 

نظر شما