مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند خبر داد

فراهم آوردن زمینه اشتغال برای ۱۳۸ نفر توسط بسیج سازندگی نهاوند

۱۳۹۵/۰۶/۱۱ - ۱۰:۵۸:۲۸
کد خبر: ۴۵۳۷۹۸
فراهم آوردن زمینه اشتغال برای ۱۳۸ نفر توسط بسیج سازندگی نهاوند
میثم رحیمی گفت: ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به متقاضیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است و زمینه اشتغال برای ۱۳۸ نفر فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند اظهار داشت: سال گذشته اعتبار مصوب برای پرداخت وام‌های خوداشتغالی برای سپاه ناحیه نهاوند 17 میلیارد تومان بود که با توجه به افزایش متقاضیان موفق شدیم 7 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه جذب کنیم.

وی تصریح کرد: این تسهیلات خوداشتغالی در زمینه‌های پرورش زنبور عسل، بسته‌بندی عسل، گیاهان دارویی، فرآورده‌های لبنی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، قالی بافی، پرورش قارچ، پرورش بلدرچین و بوقلمون پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: در چند سال اخیر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با ورود به عرصه‌های اقتصادی اقدامات خوب و مؤثری را انجام داده و سپاه ناحیه نهاوند از ابتدای سال گذشته تاکنون برای 138 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی به تسهیلات خوداشتغالی در امسال اشاره کرد و افزود: امسال نیز 16 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به سپاه ناحیه نهاوند تخصیص پیدا کرده و در حال حاضر نیز برای متقاضیان تشکیل پرونده داده شده و متقاضیان به بانک ارجاع داده شده‌اند.

رحیمی عنوان کرد: میزان پرداخت تسهیلات برای هر طرح خوداشتغالی با توجه به نوع فعالیت‌ها بین 5 تا 30 میلیون تومان متغیر است.

وی تأکید کرد: ناحیه سپاه نهاوند برای پرداخت وام‌های خوداشتغالی با همکاری جهاد کشاورزی و مراکز فنی و حرفه‌ای به متقاضیان دریافت وام قبل از اجرای طرح‌ها مشاوره، آموزش و گواهینامه آموزشی ارائه می‌دهد و طرح‌های خوداشتغالی ایجاد شده توسط کارشناسان ناحیه سپاه نهاوند به صورت دوره‌ای بازدید می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند بازاریابی برای فروش محصولات تولید شده را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: با رایزنی‌های انجام گرفته محصولات تولید شده توسط این افراد در شهرستان‌ها و استان‌های کشور به فروش می‌رسد.

وی گفت: ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم این محصولات تولیدی در شهرستان یکی از نیازهای اساسی است و همچنین راه‌اندازی نمایشگاه‌های فصلی سبب می‌شود که این محصولات با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرند و سبب تشویق افراد جویای کار به سمت طرح‌های خود‌اشتغالی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز