معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان

تشکیل ۹ ستاد مردمی غدیر در سطح استان همدان

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۰۹:۲۵:۴۵
کد خبر: ۴۵۷۸۸۶
تشکیل ۹ ستاد مردمی غدیر در سطح استان همدان
حجت‌الاسلام کیانی از تشکیل 9 ستاد مردمی غدیر در سطح استان همدان خبر داد و افزود: همزمان با دهه امامت بیش از ۶۰۰ مبلغ به مساجد روستاها و کانون‌های جمعیتی استان اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان گفت: همزمان با دهه ولایت از عید قربان تا غدیر سازمان تبلیغات برنامه‌های متنوعی در این زمینه خواهد داشت که می‌توان به اعزام بیش از ۶۰۰ مبلغ به مساجد روستاها و کانون‌های جمعیتی استان اشاره کرد، همچنین تشکیل ۹ «ستاد مردمی غدیر» در سطح استان و شهرستان‌های آن، تجلیل از فعالان هیئات مذهبی و خادمان ولایت، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌های استان و برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع امر ولایت از دیگر برنامه‌های هفته ولایت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتظار می‌رود حدقل هزار جشن به مناسبت هفته ولایت در سطح استان توسط مساجد، هیئت مذهبی برگزار شود، عنوان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری دعای پر فیض عرفه، برنامه‌ها و مراسم عید ولایت، سخنرانی و مداحی در مساجد، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، محافل انس با قرآن و ... از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته پر خیر و برکت انجام خواهد گرفت.

وی گفت: با وجود برگزاری و اجرای برنامه‌های مختلف در هفته ولایت، ما به دنبال مجموعه‌ای از رویکرد و الویت‌های تبلیغی « تبیین عظمت غدیر و امر ولایت و امامت» در این هفته هستیم که می‌توان به تبیین و تحکیم جایگاه امامت و ولایت، ترویج سبک زندگی اسلامی و تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اشاره کرد.

حجت‌الاسلام کیانی اظهار کرد: در بحث تحقق شعار سال نمی‌خواهیم بگوییم که از همه دستگاه‌ها جلوتر هستیم، اما هنگام اعلام این شعار از سوی مقام معظم رهبری به فکر عمل به این شعار افتاده‌ایم و به عبارتی ما به دنبال عمل هستیم نه شعار، که در این راستا اتاق فکری در این زمینه تشکیل شد و نتایجی که در بر داشته بحث‌هایی بوده که در مراسم‌های مختلف جز الویت‌های تبلیغی ما قرار گرفته است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان عنوان کرد: همچنین «دوره‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی» برای گروه‌ها و نهادهای مختلف مانند روحانیون مستقر طرح هجرت، روءسای اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان همدان، مدیران و کارشناسان صدا وسیمای استان و ... برگزار شد تا بتوانند به طور کامل با این موضوع آشنا شده و به سمع و حضور مردم برسانند.

وی بیان کرد: ما در ابتدا با جمع‌آوری آیات، روایات و احادیث مرتبط با حوزه اقتصاد مقاومتی محتوا را تعیین کرده وسپس آن را را به صورت یک جزوه تنظیم و در اختیار مبلغان قرار داده‌ایم تا به عنوان یک منبع تغذیه فکری از آن بهره گرفته و به تببین این امر مهم برای عموم مردم بپردازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز