مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری

شکل گیری اعتماد عمومی و دو سویه دولت و ملت ضروری است

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۰۸:۵۲:۰۲
کد خبر: ۴۵۸۸۸۶
شکل گیری اعتماد عمومی و دو سویه دولت و ملت ضروری است
مهرداد نادری فر شکل گیری اعتماد عمومی و دو سویه دولت و ملت را ضروری دانست و اظهار کرد: اعتماد دولت به تشکل های مدنی و بالعکس موجب افزایش مشارکت اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان در دومین نشست فصلی سازمانها مردم نهاد استان همدان با محوریت سمن و رسانه اظهار کرد: اداره امور جامعه توسط سازمانهای مردم نهاد بزرگترین سرمایه اجتماعی است که در دولت یازدهم این زمینه برای سمن ها فراهم شد.

وی افزود: تشکل های مدنی در دولت یازدهم با انگیزه فعالیت خود را در حوزه های اجتماعی دنبال کردند و بعلت داشتن مسئولیت با دلسوزی و نهایت تلاش کار را دنبال کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: مهمترین مولفه سرمایه اجتماعی مشارکت اجتماعی است که می تواند در قالب مشارکت و اعتماد اجتماعی تبلور یابد.

نادری فر با ذکر اینکه هشت اتاق فکر در زمینه سمن ها در همدان فعالیت دارند افزود: این سمن ها با دستگاه های متولی تعامل دو سویه داشته و اقدام به مطالبه گری که خواسته دولت است می پردازند.

وی اضافه کرد: مهمترین سرمایه هر کشور سرمایه اجتماعی است و در صورت قوی بودن سرمایه های اجتماعی سایر سرمایه ها به شکل طبیعی و مستمر تبلور می یابند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: با توجه به آغاز حرکت تشکلهای مردم نهاد باید با تدوین قوانین موثر فضایی فراهم کرد که سمن ها با قدرت بیشتری در جامعه فعالیت کنند.

نادری فر شکل گیری اعتماد عمومی و دو سویه دولت و ملت را ضروری دانست و اظهار کرد: اعتماد دولت به تشکل های مدنی و بالعکس موجب افزایش مشارکت اجتماعی می شود.

وی افزود: در جامعه ای که سرمایه اجتماعی بالایی دارد فساد و معضلات اجتماعی کاهش و توسعه اجتماعی افزایش می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز