نماینده ولی فقیه در استان همدان:

رسالت روحانیت شیعه بسیار سنگین است

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۱۶:۳۲:۵۹
کد خبر: ۴۶۳۴۹۷
رسالت روحانیت شیعه بسیار سنگین است
آیت‌الله غیاث‌الدین طه‎محمدی گفت:رسالت روحانیت شیعه بسیار سنگین است و کسی پیروز است که پیش از آگاه‌سازی دیگران خودسازی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا،نماینده ولی فقیه در استان همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‎محمدی ظهر امروز در همایش طلایه‎داران تبلیغ استان همدان با اشاره به لزوم خودشناسی اظهار کرد: انسان مکلف است ابتدا قدر، اندازه، منزلت و اهمیت هر چیزی را تجزیه و تحلیل کند و بعد وظیفه خود را در برابر آن بداند.

محمدی با تأکید بر لزوم توجه به قدرشناسی گفت: وقتی انسان قدر و منزلت خدا را ندانست قدر و منزلت رسول خدا(ص) و حتی قدر خود را نمی‎داند.

وی با تاکید بر اینکه 99.5 درصد انسان‎های زمین حتی خود را نمی‎شناسد، افزود: انسان‎ها از «خود» صدها فرسخ فاصله دارند چرا که مسئله قدرشناسی فراموش شده است.

محمدی با بیان اینکه در جریان انقلاب کسانی آمدند و خواستند طلایه‌دار شوند که خود را نساخته بودند، افزود: آن وقت این افراد می‎خواستند مردم را بسازند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: بنده و کروبی هم‌مباحثه بودیم و بسیاری از کتاب‎ها را با هم مورد بحث قرار می‎دادیم، کروبی سمت‌ها و مسئولیت‎های زیادی را تجربه کرده بود، اما باید دید چرا این‌گونه شد؟ چرا منتظری این‌گونه شد؟ و...!

وی با اشاره به اینکه امام(ره) فرمودند «تا جوان هستید خودسازی کنید»، افزود: روحانیون طبیب جامعه هستند و می‌خواهند دردهای بی‌درمان جامعه را درمان کنند.

محمدی با اشاره به اینکه هیچ مرضی حتی سرطان به اندازه مرض گناه انسان را بیچاره نمی‎کند، افزود: زمان دگرگون شده و کار تبلیغ نیز بسیار سخت شده است بنابراین باید اول خودسازی کرد و بعد به تربیت دیگران روی آورد.

وی با بیان اینکه دشمنان از راه‎های مختلف به سمت دین مردم هجوم آورده‎اند، گفت: دشمن فکر و ذهن مردم را به هم ریخته است، طوری که کاشتن حرف حق در ذهن مردم طاقت‌فرسا شده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هر کس آشنا به زمان خود باشد و با بصیرت و دین‌مدار باشد، هجمه‎های دشمن بر روی او اثر نمی‎گذارد، گفت: اگر کسی همه علوم را داشته باشد اما شرایط زمان را درک نکند، شکست خورده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز