رئیس پلیس راهور استان همدان:

آمار تصادفات در ۶ ماه امسال نسبت به سال گذشته ۲۹ درصدی کاهش داشته است

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۳:۰۹:۲۳
کد خبر: ۴۶۴۰۰۱
آمار تصادفات در ۶ ماه امسال نسبت به سال گذشته ۲۹ درصدی کاهش داشته است
علی فکری گفت:آمار تصادفات در 6 ماه امسال نسبت به سال گذشته 29 درصدی کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا،رئیس پلیس راهور استان همدان یش از ظهر امروز در همایش همیاران پلیس با بیان اینکه با اجرای طرح همیار پلیس آمار تصادفات جرحی کاهش یافته است، گفت: دانش‌آموزان با داشتن کارت همیار پلیس به رانندگان متخلف هشدار می‌دهند و رانندگان نیز موظف هستند گوش به فرمان این قشر باشند.

رئیس پلیس راهور استان همدان خطاب به دانش‌آموزان افزود: خواهش می‌کنم همیار واقعی پلیس باشید تا شاهد عدم وقوع تصادفات در اثر بی‎احتیاطی و عدم رعایت قانون باشیم.

وی با بیان اینکه روزانه چندین فقره تصادف رخ می‌دهد که اگر همیاران پلیس به وظایف خود به درستی عمل کنند کمتر شاهد تصادفات تلخ خواهیم بود، افزود: البته آمار تصادفات فوتی از 26 هزار نفر به 18 هزار نفر کاهش یافته و دلیل آن تذکرات همیاران پلیس بوده است.

فکری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه از سال 86 به بعد میلیون‎ها خودرو اضافه شده اما شاهد کاهش تصادفات بوده‌ایم چون همیاران پلیس، یار واقعی ما هستند.

وی با بیان اینکه باید آموزش‌ها در رعایت قوانین مورد توجه باشد، از وجود 42 هزار همیار پلیس آموزش دیده و دارای کارت در استان خبر داد و گفت: 8 هزار نفر نیز فرهنگ‎یار ترافیک در استان داریم.

رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش را تعداد همیاران پلیس داشته‌ایم، افزود: آموزش‌ها در سطح یک مربوط به پیس دبستانی، سطح 2 از کلاس اول تا دوم است و تا پنج سطح نیز تعریف شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر آموزش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مسائل اجتماعی را نیز در راستای کمک به یکدیگر و همیار هم بودن به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم، خاطرنشان کرد: اینکه دانش‌آموزان مواظب خود، خانواده و دیگران باشند در این آموزش‌ها تعریف شده است.

فکری با اشاره به کاهش آمار تصادفات از سال 86 به بعد پلس از اجرای طرح همیاران پلیس گفت: در آینده همیاران پلیس بزرگ می‌شوند و انسان‌های قانونمند و با فرهنگ خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعاملی بسیار خوبی بین پلیس و آموزش و پرورش است و هر ساله پیمان‌نامه‌ای در این زمینه می‌بندیم، افزود: شهرداری نیز تمام تلاش خود را در این خصوص با ما دارد و پارک ترافیک را در اختیار راهور گذاشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه شهرداری قول تأمین تجهیزات همیاران پلیس را داده است، گفت: وضعیتی که داریم ایده‌آل نیست و نیاز به همکاری بیشتری داریم.

وی از کاهش 29 درصدی آمار تصادفات در 6 ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه تربیت امر تدریجی است و اگر می‌خواهیم در تربیت موفق باشیم باید تدریجی پیش رویم، اظهار کرد: ایران دارای سابقه غنی در فرهنگ و تمدن است و مسلماً در رعایت قوانین و مقررات نیز باید سرآمد کشورهای جهان باشد.

حسن‌ آقایوسفی با بیان اینکه همدان مرکز تاریخ و تمدن است و باید در این زمینه نیز نمونه باشد، گفت: دانش‌آموزان به این موضوع توجه کنند و عزم خود را در رعایت هر چه بهتر قوانین به کار گیرند.

وی با بیان اینکه تربیت امر مهمی است، افزود: باید به امر تربیت توجه خاصی داشت تا شاهد جامعه بافرهنگ و قانونمند بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه همیاران پلیس وظایفی در جامعه دارند و لازمه آن رعایت ادب و احترام است، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان همیاران پلیس با رعایت ادب و احترام در رعایت قوانین و مقرارت در جامعه موثر باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز