ثبت صادرات تنها ۵۸ میلیون دلار کالا از گمرک همدان

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۰:۲۷:۰۰
کد خبر: ۴۶۷۳۲۷
ثبت صادرات تنها ۵۸ میلیون دلار کالا از گمرک همدان
حمیدرضا متین از ثبت صادرات تنها 58 میلیون دلار کالا از گمرک همدان خبر داد و گفت: صادرات محصولات استان از گمرک دیگر استان‌ها موجب کاهش آمار صادرات استان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با اشاره به عملکرد ستاد تسهیل در مدت یک‌سال و نیمی که از زمان شکل‌گیری آن می‌گذرد، اظهار کرد: طی این مدت 88 جلسه در این کارگروه برگزار شده که 701 مصوبه داشته و 211 مصوبه از این تعداد اجرایی شده‌اند و 93 مصوبه در حال انجام است.

وی افزود: 263 مصوبه از مصوبات این کارگروه در حال پیگیری است و 25 مصوبه شامل شرایط عدم امکان اجرا شده‌اند همچنین 109 مصوبه به علت انصراف متقاضی از پیگیری بازمانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: 7 بند از مصوبات سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مربوط به سازمان صنعت و معدن است که بررسی رونق تولید  7 هزار و 500 واحد تولیدی استان را شامل می‌شود.  

وی ادامه داد: در این روند، 358 درخواست ثبت تسهیلات در این حوزه صنعت و معدن صورت گرفته که 72 واحد موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند و در حوزه کشاورزی، 762 واحد درخواست ثبت تسهیلات داشته‌اند که 134 واحد موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

متین بیان کرد: در حوزه کشاورزی 30 طرح و 47 طرح در بخش صنعت در دست بررسی است و 206 واحد موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند همچنین 34 واحد نیز از طریق ستون دوم تسهیلات اخذ کرده‌اند که در مجموع تعداد واحدهای دریافت‌کننده تسهیلات به 240 واحد می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه گفت: استان همدان رتبه پنجم پروانه بهره‌برداری را دارد این در حالیست که در روند معمول در ردیف 22 ام قرار داشتیم.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل 36 جلسه مجزا در بررسی و تصویب مجموعه طرح‌ها داشته است، خاطرنشان کرد: 30 طرح بزرگ استان با سرمایه‌گذاری 7 هزار  و 500 میلیارد تومان در حال پیگیری است.

متین در مقایسه آمار سرمایه‌گذاری دولت قبل و دولت فعلی تشریح کرد: دولت قبلی مدت 30 ماه، 2 هزار و 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته است در حالیکه در دولت تدبیر و امید این رقم با جهشی سه برابری به 8 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی یادآور شد: 302 میلیارد دلار پرونده مفتوح در بخش صنعت و معدن استان قرار دارد و 302 میلیون دلار پرونده آماده ارجاع داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: در اعطای تسهیلات به واحدهای مختلف سهم پتروشیمی ابن‌سینا 220 میلیون دلار و سهم نهاوند سیلیس 5 میلیون دلار است و طرح توسعه شرکت شیشه که با درخواست 334 میلیون دلار صورت گرفته، در حال بررسی است. 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی استان در سال 95 عنوان کرد: بیش از 300 میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفته که به علت اظهار و ثبت از گمرک دیگر استان‌ها تنها 58 میلیون دلار آن در صادرات استان به ثبت رسیده است در حالیکه سهمی که برای این موضوع درنظر گرفته شده، 167 میلیون دلار در استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز