مدیر گمرک همدان:

۶۰ درصد از صادرات استان همدان به کشور عراق انجام می‌شود

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۲:۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۶۹۰۶۳
۶۰ درصد از صادرات استان همدان به کشور عراق انجام می‌شود
جمال خشوعی با اشاره به اینکه 60 درصد از صادرات استان همدان به کشور عراق انجام می‌شود، بیان کرد: مشکلاتی که در کشور عراق ایجاد شده سببب رکود صادرات شده است، تعرفه‌های بالای برای ایران، افزایش هزینه صادرات تجار ایرانی را در پی داشته و تا حدودی بازار از دست رفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر گمرک همدان با اشاره به اینکه گمرک همدان همکاری و تعامل لازم را با تجار و بازرگانان استان همدان دارد اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه 63 قلم کالا از استان همدان به 27 کشور جهان صادر شده است.

وی افزود: آمریکا، آلمان، اتریش، هلند، ایتالیا، بلژیک، لهستان، رومانی، اکراین، روسیه، قزاقستان، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، چین، تایلند، ترکیه، کنیا، اتیوپی، تونس، سوریه، امارات، سومالی، عمان، قطر، کویت و عراق مقصد کالاهای صادراتی همدان بوده است.

خشوعی با بیان اینکه تعداد کالاهای صادراتی استان همدان در مدت مشابه سال گذشته 75 قلم بوده و به 22 کشور صادر شده است، تصریح کرد: تجار و بازرگانان استان همدان با سیاست‌های اتاق بازرگانی باید بازاهای هدف صادراتی کالاهای همدان را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه گمرک همدان از نظر وزنی رتبه 21 و از نظر ارزشی رتبه 40 را در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر روند انجام امور گمرگی تجار و بازرگانان استان همدان روند مناسبی پیدا کرده است که سبب انجام سریع فعالیت‌های گمرکی شده است.

مدیر گمرک همدان با اعلام اینکه مجوز واردات خودرو و لوازم آرایشی بهداشتی از گمرک همدان گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر کالاهای وارداتی در یک روز و کالاهای صادراتی در کمتر از یک روز ترخیص می‌شود که سبب رضایتمندی بازرگانان شده است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی تجار و بازرگانان می‌توانند بدون مراجعه به گمرک کارهای خود را انجام دهند، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر تجار و بازرگانان استان همدان صادرات خود را از گمرکات سایر استان‌ها انجام می‌دادند و با تسهیل امور گمرکی به دنبال این هستیم تا تجار و بازرگانان را علاقمند به انجام صادرات خود از گمرک همدان کنیم.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد از صادرات استان همدان به کشور عراق انجام می‌شود، بیان کرد: مشکلاتی که در کشور عراق ایجاد شده سببب رکود صادرات شده است، تعرفه‌های بالای برای ایران، افزایش هزینه صادرات تجار ایرانی را در پی داشته و تا حدودی بازار از دست رفته است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان همدان احساساتی بوده و صادرات ریشه‌ای در استان همدان نداریم، تصریح کرد: صادرکنندگان کالای خود را در مرز به پیله‌وران تحویل داده و رقم را به صورت ریالی دریافت می‌کنند که ارزآوری برای کشور ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز