مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:

مشکلی در تامین آب شرب استان همدان وجود ندارد

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۹:۰۸:۰۳
کد خبر: ۴۷۰۹۵۶
مشکلی در تامین آب شرب استان همدان وجود ندارد
مرتضی عزالدین حجم سدهای استان همدان را ۷۳ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مشکلی در تامین آب شرب استان همدان وجود ندارد ولی رعایت الگوی مصرف باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: در سال آبی 94 حدود 467 میلی‌متر بارش برف و باران در سطح استان همدان رخ داده که خوشبختانه وضعیت ذخایر آبی همدان با این بارش‌ها بهبود یافته است.

وی افزود: سال آبی گذشته 467 میلی‌متر بارندگی در سطح استان همدان رخ داد که این رقم سال 93، 302 میلی‌متر و در متوسط بلندمدت 330 میلی‌متر بوده و خوشبختانه بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد و نسبت به بلندمدت 34 درصد افزایش داشت.

عزالدین با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره سدهای استان همدان به 73 میلیون  مترمکعب رسیده است عنوان کرد: در حال حاضر سد سرابی تویسرکان هفت میلیون و 400 هزار مترمکعب، سد کلان ملایر 42 میلیون مترمکعب، سد اکباتان همدان 19 میلیون و 700 هزار مترمکعب وسد آبشینه سه میلیون و 800 هزار مترمکعب است.

وی با اعلام اینکه سد اکباتان همدان ذخیره خوبی را نسبت به ماه‌های گذشته داشته است تصریح کرد: حجم سد اکباتان در حال حاضر به 19 میلیون و 700 هزار مترمکعب کاهش یافته و این در حالی است که سد اکباتان همدان در ماه‌های گذشته سرریز کرده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه در حال حاضر ورودی سد سرابی تویسرکان صفر است گفت: سد سرابی تویسرکان هفت میلیون و 400 هزار مترمکعب حجم ذخیره داشته و پکیچ تصفیه‌خانه برای تامین بخشی از آب شهرستان تویسرکان در کنار این سد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سد اکباتان همدان 40 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد تصریح کرد: سد اکباتان همدان بیش از یک ماه سرریز داشته است که در حال حاضر با خروج هزار و 150 لیتر در ثانیه میزان ذخیره آن نیز کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه میزان بارش در همدان بی‌نظیر بوده و در 20 سال گذشته چنین بارشی رخ نداده است گفت: به طور متوسط سالانه 6 میلیارد و 388 میلیون مترمکعب حجم نزولات جوی استان همدان است ولی از سوی با 67 درصد تبخیر در استان همدان مواجه هستیم.

وی حجم آب در دسترس استان همدان پس از تبخیر را دو میلیارد و 680 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سهم آب‌های زیرزمینی از این منابع تجدیدپذیر 1.948 میلیارد مترمکعب و سهم آب‌های سطحی 740 میلیون مترمکعب است.

عزالدین با اشاره به اینکه همدان از ذخایر آبی مناسبی برخوردار است ولی باید صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف در اولویت قرار گیرد عنوان کرد: تلاش بر این است تا برای پاییز امسال ذخیره مناسبی را در سدهای استان همدان نگه‌داشت تا دچار مشکل نشویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز