رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد:

برداشت چغندرهای ۵ کیلویی در نهاوند

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۲:۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۷۲۷۸۷
برداشت چغندرهای ۵ کیلویی در نهاوند
احمد باقری از برداشت چغندرهای ۵ کیلویی با به‌کارگیری شیوه‌های نوین کشاورزی در نهاوند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به سطح زیر کشت ۳ هزار ۲۰۰ هکتاری چغندرقند در نهاوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از ۱۸۰ هزار تن چغندرقند در نهاوند برداشت و تحویل کارخانه‌های قند کشور شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز بیش از ۶۰ هزار تن چغندر برداشت و تحویل کارخانه‌های همدان، لرستان، بنیاد و نقش‌جهان اصفهان شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: اضافه کاشت در شهرستان نهاوند و بی‌توجهی کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان مبنی بر تغییر نوع کشت و غیره موجب مشکلاتی در این زمینه شده که در سال جاری برای جلوگیری از ضرر کشاورزان با دو کارخانه شیروان و جوین در استان خراسان قرارداد بسته‌شده تا محصول برداشتی مازاد به آنجا تحویل شود.

وی گفت: در سال جاری حدود ۴۰۰ هکتار از سطح زیر کشت چغندر نهاوند مازاد بوده است.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از این مقدار ۲۴ هزار تن چغندر مازاد در شهرستان برداشت شود، گفت: متوسط عملکرد چغندرقند در نهاوند حدود ۷۰ تن در هر هکتار است.

باقری اظهار کرد: تعدادی از کشاورزان شهرستان با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشت ازجمله آبیاری، زیرکشی خاک و استفاده از کودهای دامی به عملکردی بیش از ۱۴۰ تن در هر هکتار دست‌یافته‌اند.

وی بابیان اینکه تولید و برداشت چغندرهای بیش از ۵ کیلویی توسط عبدالعلی سیاوشی از کشاورزان روستای معتمد آباد بخش خزل نمونه‌ای از این موفقیت است گفت: این کشاورز از هر هکتار سطح زیر کشت خود ۱۴۰ تن محصول مرغوب چغندرقند برداشت کرده است.

 

نظر شما