معاون آموزش و پرورش استان همدان خبر داد

اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در استان همدان

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۲:۳۵:۲۷
کد خبر: ۴۷۲۸۰۸
اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در استان همدان
عبدالله جعفری گفت: سال‌تحصیلی ۹۶-۹۵ بیش از ۸۵ هزار دانش‌آموز همدانی زیر پوشش طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای رفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اجرای طرح المپیاد ورزشی درون‌ مدرسه‌ای در آموزشگاه‌های مناطق 19گانه آموزشی استان همدان اظهار داشت: این المپیاد در بیش از 1300 مدرسه ابتدایی و دوره متوسطه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به زیر پوشش قرار گرفتن 85 هزار نفر دانش‌آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای استان همدان بیان کرد: از این تعداد 51 هزار دانش‌آموز را دختران و 34 هزار دانش‌آموز را پسران تشکیل می‌دهند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش‌ و‌ پرورش استان همدان افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در رشته‌های آموزشگاهی فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، طناب‌زنی و بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با رویکرد مدرسه‌ محوری، توسعه فرهنگ مشارکت، افزایش فعالیت‌های جسمی و سلامت روحی دانش‌آموزان در فضای پرنشاط مدرسه، آموزش رفتارهای اخلاقی و اجتماعی، تقویت ورزش همگانی و تقویت روحیه جوانمردی و ترویج ورزش پهلوانی در مدارس اجرا می‌شود.

جعفری با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان همدان عنوان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه به ازای هر دانش‌آموز در استان همدان باید 1.2 مترمربع معادل 120 سانتی‌متر فضای استاندارد ورزشی وجود داشته باشد.

وی گفت: درس تربیت‌ بدنی و ورزش یکی از برنامه‌های عملیاتی نهاد تعلیم و تربیت است که باید در کنار دروس آموزشی به عنوان یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان برای ایجاد شادابی و نشاط و تأمین سلامت جسمانی و روانی مطرح شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز