رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

فعالیت بیش از ۴۰۰ نفر مراقب سلامت در سطح استان همدان

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۳:۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۷۳۳۳۷
فعالیت بیش از ۴۰۰ نفر مراقب سلامت در سطح استان همدان
حبیب الله موسوی بهار در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از 400 نفر مراقب سلامت در سطح استان همدان گفت: به ازای هر 2 هزار و 500 نفر در استان همدان یک نفر مراقب سلامت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: در سال 57 امید به زندگی در بین مردم کشورمان 57 سال بود اما هم اکنون به 77 سال رسیده است.

وی اضافه کرد: این افزایش عمر به دلیل ارتقا سطح سلامت و مراقبت های بهداشتی است که در بین افراد جامعه از اهمیت لازم برخوردار بوده و در زندگی روزانه مورد توجه قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از 400 نفر مراقب سلامت در سطح استان همدان گفت: به ازای هر 2 هزار و 500 نفر در استان همدان یک نفر مراقب سلامت وجود دارد.

موسوی بهار بیان کرد: تمامی خدمات بهداشتی از سوی مراقبان سلامت در پایگاه های سلامت سطح استان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود متقاضی پرستاری در استان مواجه هستیم گفت: براساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر یک تخت در بیمارستان 2.5 نیروی پرستار وجود داشته باشد اما در همدان این رقم 1.4 نیرو است.

وی افزود: در واقع برای هر تخت بیمارستانی در همدان کمتر از یک نیرو داریم و این کمبود باعث شده تا پرستاران شاغل در هر تخت نبود یک پرستار دیگر را جبران کنند.

موسوی بهار یادآور شد: البته به لحاظ آماری جزو استان های میانه به بالا هستیم و با این حال مجوزهای لازم برای ترمیم و جذب نیرو در این بخش اخذ شده است.

وی در ادامه با اشاره به عملیات ساخت و نوسازی 270 طرح بهداشتی در استان همدان گفت: این طرح ها شامل مراکز بهداشتی ،درمانی شهری، روستایی و شهری روستایی، خانه سلامت و پایگاه سلامت است.

وی به بهره برداری از دو بیمارستان در شهرهای بهار و نهاوند تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: این دو بیمارستان از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت و تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیمارستان سوختگی بعثت و نیز قائم اسدآباد نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز