دبیر ستاد اربعین استان همدان:

آمادگی ۲۷ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در استان همدان

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۹:۰۴:۳۱
کد خبر: ۴۷۴۱۹۸
آمادگی ۲۷ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در استان همدان
مهرداد نادری‌فرگفت: ۲۷ موکب در استان همدان دایر می‌شود تا به زائران خدمات رفاهی، بهداشتی و اسکان ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دبیر ستاد اربعین استان همدان در جلسه ستاد اربعین در استان همدان اظهار داشت: 27 موکب در استان همدان دایر می شود که به زائران خدمات رفاهی، بهداشتی و اسکان ارائه شود و این موکب‌ها در غالب 17 موکب تیپ یک و 10 موکب تیپ دو است.

وی افزود: موکب‌های تیپ یک شبانه‎روزی هستند که خدمات سه وعده غذای اصلی، اسکان، اینترنت، امدادخودرو و پلیس 24 ساعته به مردم خدمات می‌دهند.

دبیر ستاد اربعین استان همدان به خدمات موکب‌های تیپ دو به ارائه میان وعده و نمازخانه اشاره کرد و بیان کرد: ارائه میان وعده، نمازخانه و استقبال پلیس و راهنمایی و رانندگی از نمونه خدمات موکب‌های تیپ دو است.

وی گفت: این موکب‌ها از 20 تا 10 آذر ماه آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند و اقدامات انجام شده و بازدید از موقعیت مکانی موکب‌های استانی انجام گرفته که از نظر ترافیکی و حوادث جاده‌ای مکان‌یابی مطلوبی انجام گیرد و مسئولان موکب‌هایی که در کشور عراق موکب می‌زنند اعزام شده و محل‌هایی که باید موکب‌های خود را مستقر کنند دیده‌اند و نیازمندی‌های خود را اعلام کردند و حداکثر تا 12 آبان از کشور خارج خواهند شد و در مکان‌های خود مستقر می‌شوند.

نادری‌فر افزود: در حوزه بهداشت و درمان در دو بخش فعالیت‌ها انجام می‌شود آموزش لازم به مدیران کاروان‌ها و اعزام اکیپ‌های بازرسی به موکب‌ها در زمینه بهداشت مواد غذایی انجام گرفته است.

وی گفت: ارائه خدمات فرهنگی برای هر موکب یک پیوست فرهنگی تهیه کرده‌ایم که اجرای طرح یاوران معنوی در مراسم اربعین برای هدف‌گذاری دقیق در حوزه آموزش زائران و اطلاع‌رسانی فرهنگی ساخت برنامه در حوزه اربعین با استفاده از ظرفیت حوزه هنری و سینمای جوان از دیگر اقدامات است.

دبیر ستاد اربعین استان همدان اظهار داشت: استان ایلام یکسری از نیازمندی‌ها را اعلام کرد که توسط شهرداری و ستاد بحران استانداری این نیازمندی‌ها تأمین شده و ترمیم تجهیزات ایمنی دور برگردان‌های مناسب در مبادی ورودی و خروجی‌های استان انجام گرفته است.

وی به استقرار اکیپ‌های هلال‌احمر در مسیر عبور زائران اشاره کرد و افزود: راهداری نیز در این مورد آمادگی خود برای ذخیره‌سازی نمک و ماسه و شست و شوی علائم راهداری و سایر خدمات اعلام کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز