برگزاری کارگاه حسابرسی بودجه پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۱:۴۸:۱۹
کد خبر: ۴۷۴۳۶۶
برگزاری کارگاه حسابرسی بودجه پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان
کارگاه یک روزه در خصوص حسابرسی بودجه پژوهشی و موضوعات مربوط به کدینگ و آشنایی با سرفصل‌های مربوط به حسابرسی بودجه پژوهشی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل طرح و برنامه‌وبودجه دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر تبیین دقیق نرم‌افزار بودجه پژوهشی و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با حوزه پژوهش تصریح کرد: شناخت صحیح مجوزهای موردنیاز جهت تسویه‌حساب واحدهای دانشگاهی و چگونگی جمع‌بندی صحیح مدارک موجب تسریع و تسهیل در امر حسابرسی و تسویه‌حساب واحدها و مراکز دانشگاهی می‌گردد.

حسین بدیعی گفت: با توجه به تغییراتی که در عملکرد سال 94 رخ داد، ضرورت یکسان‌سازی رویه‌ها در خصوص اعمال اصلاحات موردنیاز در شاخص‌های حوزه درآمدهای غیرشهریه ای، در واحدهای دانشگاهی وجود دارد.

وی افزود: در بودجه‌های استانی درآمدهای غیر شهریه ای را از 20 درصد به 16 درصد کاهش پیدا کرد و بودجه‌های تکلیفی در حوزه‌های ورزش، فرهنگی و صندوق رفاه نیز به میزان 7/1 کاهش پیدا کرد.

مدیرکل برنامه‌وبودجه دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: آیتمی تحت عنوان بازنشستگی پیش از موعد کارکنان در مجموعه بودجه‌های سال 95 لحاظ شده است و به‌تناسب استان‌ها، اعتبار لازم در این خصوص در نظر گرفته‌شده است.

وی در بحث کدینگ، سلیقه‌ای عمل کردن واحد واحدها بدون توجیه دانست و افزود: درزمینه کدینگ اعتبارات پژوهشی که در حوزه مالی عمل می‌شود، ایجاد وحدت رویه ضروری است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز بابیان اینکه در حوزه برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین وظایف کارشناسان، ثبت اطلاعات درست و هزینه‌های مرتبط است افزود: این فعالیت از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که از یک سو با حوزه پژوهشی و از سوی دیگر با حوزه مالی واحدها همپوشانی دارد.

کامبیز حمیدی تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی هریکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عمدتاً با بحث بودجه پژوهشی ارتباط مستقیم پیدا می‌کند و درواقع سرفصل‌هایی وجود دارد که هرکدام بخش‌هایی از بودجه پژوهشی را پوشش می‌دهند.

این کارگاه یک روزه با حضور کارشناسان، حسابداران و مدیران حوزه‌های پژوهشی، برنامه‌ریزی و مالی استان‌های همدان و لرستان در سالن اجتماعات ساختمان اداری مهر دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز