نام نویسی۱۱ هزار همدانی برای پیاده روی اربعین

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۷:۴۳:۲۶
کد خبر: ۴۷۵۸۱۶
نام نویسی۱۱ هزار همدانی برای پیاده روی اربعین
مهرداد نادری فر گفت: 11 هزار نفر تاکنون برای شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در این استان نام نویسی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان همدان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 11 کمیته در ذیل ستاد استان و 9 کمیته شهرستانی برای ارائه خدمات به زائران شکل گرفته است.

وی افزود: 36 موکب برای ارائه خدمات به زائران دایر می شود که از این تعداد 28 موکب در استان همدان و هشت موکب در عراق مستقر می شوند.

وی بیان کرد: موکب هایی که در این استان راه اندازی می شود شامل 17 موکب تیپ یک و 10 موکب تیپ 2 بوده و موکب های تیپ یک بصورت شبانه روزی پذیرای زائران حرم حسینی هستند.

دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان همدان اضافه کرد: در این موکب های علاوه بر سرو صبحانه، نهار، شام و میان وعده ،غرفه فرهنگی، مکانی برای اسکان زائران، ارائه خدمات پزشکی و امداد خودرو پیش بینی شده است.

نادری فر افزود: 10 موکب تیپ 2 نیز در داخل استان همدان راه اندازی می شود که در این موکب ها غذای میان وعده، اسکان، پذیرایی و غرفه فرهنگی مدنظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: فعالیت موکب های پیش بینی شده در استان همدان از 20 آبانماه سالجاری آغاز شده و تا 10 آذر ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 50 درصد از زائران اربعین برای حضور در بارگام امام حسین (ع)از مسیرهای ارتباطی این استان عبور کردند که این میزان هنگام بازگشت زائران به 60 درصد رسید.

دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان همدان افزود: با توجه به بالا بودن آمار تردد زائران از راه های این استان، همدان را می توان دروازه ورود به اربعین نامید.

نادری فر بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن همدان در منطقه ای کوهستانی ، تدابیر ویژه ای برای شرایط بحرانی پیش بینی شده است به گونه ای که هم اینک از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

وی اضافه کرد: کمیته سیاسی و کنسولی تدابیر ویژه را برای دریافت ویزا پیش بینی کردند بنابراین از زائران درخواست می شود بصورت قانونمند و با به همراه داشتن ویزا از مرزهای قانونی به عتبات عالیات سفر کنند.

وی با ذکر اینکه تمامی زائران در داخل کشور ایران و عراق بیمه هستند گفت: برای انجام برنامه های فرهنگی مبلغانی پیش بینی شده است و در موکب های همدان برنامه های ویژه فرهنگی برگزار می شود.

دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان همدان بیان کرد: با شرکت ها و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی هماهنگی های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زائران صورت گرفته است.

نادری فر افزود: نرم افزاراهایی برای اطلاع رسانی به زائران پیش بینی شده و تیم های مستقر در مرزهای استان به زائران هنگام ورود به همدان اطلاعات لازم را ارائه کرده و اطلس استان را در اختیار آنها قرار می دهند.

وی اضافه کرد: تلفن 118 همدان در آهنگ پیشواز اطلاعات مورد نیاز را در اختیار زائران قرار داده و اپراتورهایی برای پاسخگویی زائران مدنظر گرفته شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان همدان اظهار کرد: اطلاعات مورد نیاز زائران اربعین از طریق شماره 3138 نیز در اختیار آنان قرار می گیرد.

نادری فر از آمادگی برای اسکان 20 تا 25 هزار نفر در هر شبانه روز خبرداد و گفت: نمازخانه، تکایا، حسینیه ها، مساجد، مدارس و سالن های ورزشی برای اسکان زائران آماده شده است.

وی افزود: پنج دستگاه خودروی حمل زباله، 30 دستگاه اتوبوس و چهاردستگاه برج نوری برای تامین نیازهای زیرساختی استان ایلام به این منطقه ارسال شده است.

وی اضافه کرد: پنج دستگاه آمبولانس با 15 نیروی درمانی فوریت های پزشکی این استان در مرز مهران برای امداد رسانی به زائران مستقر می شوند.

دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان همدان اظهار کرد: به منظور تامین ایمنی تردد کنندگان از مسیرهای این استان کار اصلاح، ترمیم و تنظیف تابلوهای انتظامی در دستور کار است.

نادری فر افزود: پیش بینی لازم برای حمل و نقل زائران در صورت بروز نقص فنی برای خودروها و جایگزینی خودرو و تامین سوخت مورد نیاز صورت گرفته است.

وی گفت: شهرداری همدان با 60 نیرو با تجهیزات خدمات رسان در منطقه 2 کربلا مستقر شده و به زائران خدمات ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: برخی از شهروندان با مراجعه به سازمانهای مردم نهاد گردشگری برای میزبانی از زائران در منازل شخصی نام نویسی کردند که این امر بیانگر میهمان نوازی مردم همدان است.

وی تاکید کرد: هیچگونه اعتبار دولتی برای اربعین حسینی پیش بینی نشده بلکه تمامی کارها بصورت خودجوش و توسط مردم صورت می گیرد.

وی مثال زد: به علت فراوانی برخی اقلامی که مردم هدیه کرده اند بخشی از آنها به سایر استانها تحویل می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز