هوای همدان در وضعیت هشدار

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۹:۵۴:۱۸
کد خبر: ۴۷۷۵۲۱
هوای همدان در وضعیت هشدار
رضا دانش‌پژوه با بیان اینکه از اوایل صبح دیروز تا ساعات اولیه صبح امروز میزان غلظت گردوغبار در سطح شهر در نوسان بوده است، گفت: در حال حاضر هوای شهرستان همدان در حالت هشدار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه غلظت گردوغبار در همدان به 165 میلیگرم بر مترمکعب رسیده است، خاطرنشان کرد: طی اوایل صبح روز گذشته به علت وزش باد شدید در این استان، غلطت گردوغبار از مرز 684 میلیگرم بر مترمکعب نیز گذشت و هوای همدان را در وضعیت بحرانی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه وزش باد علت بروز آلودگی در سطح شهر بوده است، افزود: وزش باد موجب پراکنده کردن ذرات گردوغبار در سطح شهر شده بنابراین عمده‌ترین علت بروز آلودگی‌ها منشأ داخلی داشته است.

دانش‌پژوه توصیه کرد: ورزش‌های کوهنوردی، پیاده‌روی و هر گونه ورزشی که نیاز به حضور در خارج از مکان مسقف داشته باشد، بهتر است در این روزها انجام نشود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که وزش باد ادامه داشته باشد میزان غلظت گردوغبار در نوسان خواهد بود.

شاخص کیفیت هوای سالم 150 میکروگرم بر مترمکعب است و در صورتی‌که غلظت هوا بین 150 تا 250 قرار گیرد، در شرایط هشدار، 250 تا 350 شرایط اضطرار و بیش از 350 میکروگرم بر مترمعکب شرایط بحرانی آلودگی هوا محسوب می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز