میلیون زائر از همدان برای حضور در کربلا عبور می کند

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۸:۵۲:۴۲
کد خبر: ۴۷۷۹۴۱
میلیون زائر از همدان برای حضور در کربلا عبور می کند
گردان گفت: امسال یک میلیون زائر از همدان برای حضور در کربلای معلی عبور می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با موضوع بررسی اقدامات شهرداری برای استقبال از زائران اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این ایام یک سری هماهنگی‌ها و دستورالعمل هایی با شهرداری و سازمان‌های مربوطه انجام شده که در این بین شهرداری همدان وظیفه دارد هم در کربلا و هم در داخل استان خدماتی به زائران امام حسین(ع) در این ایام برساند.

وی با بیان اینکه امسال بنابر اعلام سازمان حج و زیارت ثبت‌نام‌ها 70 درصد از سال گذشته بیشتر شده است، افزود: شهرداری همدان در نظر دارد امسال هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت به زائران خدمات رسانی کند چراکه براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده یک میلیون زائر امسال از همدان عبور می کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: امسال از سوی شهرداری همدان وضعیت بحرانی هوا نیز در نظر گرفته شده تا اقدامات خوبی برای اسکان زائران در زمان بحران لحاظ شود.

وی در خصوص اقدامات شهرداری همدان در مرز مهران نیز گفت: قرار است 90 نیروی خدمات شهری، 22 دستگاه کامیون حمل زباله، استقرار دو ایستگاه خدمات شهری، 12 راننده و 60 دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری همدان در مرز مهران مستقر شود.

گردان با تاکید بر اینکه خدمات شهرداری همدان به زائران نیز می تواند جنبه سیاسی و تبلیغی داشته باشد خاطرنشان کرد: اقدامات خوب شهرداری می تواند موجب جذب گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور به همدان شود و قرار بر این است که برآورد سازمان‌ها در خصوص نحوه انجام خدمات‌رسانی از سوی شهرداری برآورد دقیق شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم استان همدان در خدمات‌رسانی به زائران امام حسین(ع) بتواند معین شهرهای دیگر نیز باشد تصریح کرد: امیدواریم با آمادگی صد درصدی بتوانیم در راستای رفع نواقص سال گذشته در موسم اربعین، توصیه‌های لازم را به کار ببندیم تا نسبت به سال گذشته در وضعیت مناسب‌تری در خصوص ارائه خدمات به زائران قرار بگیریم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در خصوص مسئله مهم راهنمایی و رانندگی در این ایام نیز بیان کرد: باید طرح‌های مشترکی بین راهنمایی و رانندگی استان و شهرداری همدان برای بازگشایی معابر و ترافیک خودروها هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت در نظر گرفته شود چراکه 80 درصد مسیرهای برگشت از استان انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز