کشف و ضبط ۳۹۰ تن شیرخام غیر بهداشتی در همدان

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۹:۰۵:۲۷
کد خبر: ۴۷۷۹۵۶
کشف و ضبط ۳۹۰ تن شیرخام غیر بهداشتی در همدان
محمودرضا رسولی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 390 تن شیرخام غیربهداشتی از واحدهای تولیدی متخلف در این استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دامپزشکی همدان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی همدان اضافه کرد: این در حالی است که در مجموع سال گذشته یک هزار و 12 تن شیرخام غیر بهداشتی از واحدهای تولید شیر استان ضبط شده بود.

وی همچنین شایع ترین تخلف واحد های تولیدی را افزودن آب و نمک به شیر عنوان و اظهار کرد: در این مدت از 131 واحد تولیدی استان نیز پنج هزار و پنج مورد نمونه برداری انجام شد.

وی افزود: همچنین بر روی 528 نمونه شیر بیش از پنج هزار آزمایش در آزمایشگاه ها انجام شد که بیشتر تخلفات اثبات شده در آزمایش ها افزودن آب و نمک گزارش شد و در مجموع عمده نمونه شیرهای آزمایش شده قابل مصرف بود.

رسولی با اشاره به حضور مستمر بازرسان دامپزشکی همدان در راستای نظارت و بررسی واحدهای تولید شیر در سطح این استان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه 58 واحد تولیدی متخلف با تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع شدند.

وی با تاکید بر الزام خودروهای حمل شیر به کسب مجوز بهداشتی گفت: در هفت ماهه امسال 56 خودرو حمل شیر موفق به کسب پروانه بهداشتی شده اند و بازرسان دامپزشکی بر عملکرد آنها نظارت دقیق دارند.

وی خواستار همکاری مناسب کارخانه های تولید شیر در سطح استان شد و افزود: متاسفانه برخی کارخانه ها بدون توجه به مجوز پروانه بهداشتی، شیرها را از خودروی حمل شیر دریافت می کنند.

وی انجام مستمر واکسیناسیون انواع بیماری ها و تست های مرتبط با دام به ویژه جلوگیری از شیوع بیماری سل، اجرای طرح ملی پایش و نظارت و اصلاح فرآیند نگهداری دام و شیر در دامداری ها را از دیگر اقدام های اجرایی دامپزشکی استان همدان عنوان کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز