کاهش درآمد شهرداری‌ها از صدور پروانه ساختمانی

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۷:۴۵:۲۸
کد خبر: ۴۷۸۹۳۳
کاهش درآمد شهرداری‌ها از صدور پروانه ساختمانی
فرهاد فرزانه از کاهش درآمد شهرداری‌ها از صدور پروانه ساختمانی در سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری‌ها اظهار کرد: بخشی از درآمد شهرداری‌ها به فعالیت‌های کوششی، صدور پروانه‌ها و عوارضی که شهرداری‌ها می‌گیرند، مربوط است.

وی تصریح کرد: بر این اساس به استناد اینکه یک سال آمار پروانه‌های ساختمانی افت پیدا کند یا بیشتر شود، این درآمدها هم متغیر خواهد بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان یادآور شد: بخشی از درآمدها و حدود 2.7 درصد از مالیات ارزش افزوده نیز به شهرداری‌ها واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه یکسری از اعتبارات عمرانی از کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان به آنها اختصاص می‌یابد، بیان کرد: یکسری اعتبارات نیز از محل تبصره جرائم و اعتباراتی در قالب قانون بودجه سازمان شهرداری و دهیاری کشور به حساب آنها واریز می‌شود.

فرزانه با بیان اینکه این اعتبارات مجموع درآمدهایی است که شهرداری‌ها دریافت می‌کنند و این منابع متغیر است، گفت: در سال‌های مختلف مجموعه درآمدها را در بودجه سالیانه پیش‌بینی کرده و از این محل هزینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های 94 و 95 به گونه‌ای کاهش درآمدها را از محل پروانه ساختمانی در شهرداری‌ها شاهد بودیم، بیان کرد: با این وجود شهرداری‌ها تلاش خود را کم نکردند زیرا یکسری فعالیت‌های شهرداری‌ها درآمد ـ هزینه است و باید خود درآمد داشته باشند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان اضافه کرد: بسیاری از خدماتی که در شهرداری‌ها برگزار می‌شود، عمرانی نیست بلکه نظافت شهری، مبلمان شهری، حقوق پرسنل، نیروهای شرکتی و خدماتی را هم شامل می‌شود.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: با وجود افت درآمدی که داشتیم، شهرداری‌ها سعی کردند وظایف خود را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز