رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان

۸۵ درصد مردم از عملکرد حوزه بهداشت و درمان رضایت دارند

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۸:۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۷۸۹۴۸
۸۵ درصد مردم از عملکرد حوزه بهداشت و درمان رضایت دارند
موسوی‎بهار خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر طبق نظرسنجی‎های صورت گرفته بیش از 85 درصد مردم از عملکرد حوزه بهداشت و درمان رضایت دارند که این امر نشانگر اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از رزن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در جلسه بررسی مشکلات حوزه بهداشت درمان این شهرستان به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: طی 2.5 سال گذشته در طرح تحول نظام سلامت بیش از 760 هزار مورد مراجعه سرپایی، 100 هزار مورد ویزیت تخصصی و 30 هزار مورد بستری در بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان رزن و دیگر درمانگاه‌های این شهرستان انجام شده است.

سید حبیب‌الله موسوی‎بهار با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت تنها 5.6 درصد از هزینه‎های پرداختی از جیب بیماران پرداخت شده است، افزود: از مهمترین اهداف این طرح کاهش هزینه‎های پرداختی از مراجعه‎کنندگان بوده که این امر به خوبی اجرا شده است.

وی از ساخت بیش از 270 پروژه در حوزه بهداشت در دو سال گذشته و از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان خبر داد و گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر ساخت درمانگاه‎های جدید دستگاه‎ها و تجهیزات جدیدی نیز به استان همدان واگذار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر طبق نظرسنجی‎های صورت گرفته بیش از 85 درصد مردم از عملکرد حوزه بهداشت و درمان رضایت دارند که این امر نشانگر اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در کشور است.

وی از خرید و واگذاری بیش از 2 هزار دستگاه آمبولانس در کشور و واگذاری 42 آمبولانس به شهرستانهای استان بعد از برجام خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل تحریم‎ها، غرب حتی حاضر به واگذاری آمبولانس به کشور نبود.

موسوی‎بهار از تخصیص بیش از 300 میلیارد تومان در طرح تحول نظام سلامت به استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در 2.5  سال گذشته از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت به استان همدان تخصیص یافته است.

وی از اخذ مجوز دستگاه سی تی اسکن در شهرستان رزن خبر داد و اظهار کرد: رزن به علت موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در شمال استان و از طرفی قرار گرفتن در مسیر اصلی مواصلاتی از اولویت بیشتری برای این امر برخوردار است.

رئیس علوم پزشکی همدان از عدم پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران طی هفت ماه اخیر خبر داد و گفت: باید تامین منابع صورت گیرد تا حقوق عقب افتاده پزشکان و پرستاران پرداخت شود.

وی خواستار تعیین تکلیف زمین بیمارستان و انتقال سند حداکثر تا پایان آبان ماه شد و گفت: اگر کوتاهی صورت گیرد بودجه‎ای به شهرستان تخصیص نمی‎یابد و مردم از حق خود محروم خواهند شد.

موسوی‎بهار با بیان اینکه همدان در شاخص‎های مرگ و میر مادران، کودکان زیر 2 و 5 سال از شاخص متوسط کشوری هم بالاتر است خاطرنشان کرد: ما وظایفی را عهده‎دار هستیم که در صورت عدم دستیابی به این اهداف باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه از تاسیس درمانگاه‌های خصوصی در شهرستان‌های رزن استقبال می‎کنیم، گفت:ساخت 6 اتاق ال دی آر خدمت بزرگی در حوزه بهداشت شهرستان رزن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز