مدیر کل امور کتابخانه های استان

۱۰ درصد ایستگاه مطالعاتی استان مجهز به وای فای می شوند

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۸:۴۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۸۹۵۹
۱۰ درصد ایستگاه مطالعاتی استان مجهز به وای فای می شوند
عاطفه زارعی گفت: در هفته هفته کتاب و کتابخوانی 10 درصد ایستگاه مطالعاتی این استان مجهز به وای فای می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل امور کتابخانه های استان همدان در جمع اصحاب رسانه استان همدان افزود: همچنین در هفته هفته کتاب و کتابخوانی 10 درصد ایستگاه مطالعاتی این استان مجهز به وای فای می شوند.

وی ادامه داد: از سال 94 تاکنون بیش از 55 هزار کتاب وارد کتابخانه ها شده است که در این موضوع رویکرد بر خرید منابع اطلاعاتی بومی بوده است.

زارعی با بیان اینکه طرح های نیمه تمام کتابخانه ها در دست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: تکمیل این طرح ها در گرو تخصیص اعتبار کافی بوده که دو کتابخانه در اولویت استان کتابخانه شهدای گمنام شهرستان رزن و کتابخانه شهر مریانج است.

مدیر کل امور کتابخانه های استان همدان گفت: هم اکنون 64 هزار و 76 نفر عضو فعال در کتابخانه‌های استان وجود دارند که از طریق یکپارچه سازی سیستم اعضای فعال و غیر فعال کتابخانه های استان تجمیع شدند.

زارعی اظهار کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی جرائم کتابخوانان استان در کتابخانه ها بخشیده خواهند شد و ثبت‌ نام رایگان افراد در کتابخانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان همدان است که کاربران می‌توانند از 24 تا 27 آبان ماه با مراجعه به سایت کتابخانه‌ها از بخش مدیریت کتابخانه وارد قسمت ثبت‌ نام شوند و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

وی بیان کرد: از دیگر فعالیت های انجام شده درحوزه کتاب بحث گلریزان کتاب است که در این شیوه از طریق خیرین اقدام به خریداری کتاب شده و این کتاب ها وارد کتابخانه‌های عمومی استان می شوند.

زارعی با بیان اینکه از سال 93 تاکنون بیش از 200 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های استان اهدا شده است افزود: اهداکنندگان کتاب می‌توانند حضوری یا با ثبت آدرس خود در تلفن گویای 32670518 اعلام آمادگی کنند تا ماموران این نهاد خود به این افراد مراجعه کرده و کتاب‌ها را دریافت کنند.

مدیر کل امور کتابخانه های استان همدان ادامه داد: ویژه برنامه ای با عنوان یک روز با کتابخانه در 20 آبان ماه برگزار خواهد شد ‏که در این روز 2 هزار دانش آموز به همراه خانواده‌های خود از کتابخانه مرکزی بازدید خواهند کرد.

وی عنوان کرد: در این هفته از کتابخانه روستای شاهنجرین شهرستان رزن به عنوان یکی از کتابخانه‌های روستایی دوستدار کتاب که در جشنواره ملی روستای دوستدار کتاب به عنوان برتر معرفی شده است تقدیر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز