سمن‌ها بستری مناسب در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی جوانان هستند

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۹:۵۷:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۰۱۴
سمن‌ها بستری مناسب در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی جوانان هستند
سیدمصطفی موسوی گفت: سمن‌ها بستری مناسب در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی جوانان و نوجوانان است که انتظار حمایت از شکل‌گیری و تقویت آنها از سوی مراجع ذیصلاح بیشتر است.

عضو شورای مرکزی سمن‌های جوانان استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در همدان، با اشاره به اهداف مشترک بسیاری از تشکل‌های مردمی مبنی بر رفع معضلات جامعه و توسعه در بخش‌های مختلف اظهارکرد: یکی از اهداف سازمان‌های مردم نهاد اولویت‌بندی معضلات و پرداختن به آنها برای مرتفع کردن هر یک به روش‌های گوناگون است.

وی ایجاد همبستگی و افزایش روحیه تعامل میان تشکل‌های همسو را فرصتی در اختیار جامعه دانست و با تأکید بر تقویت همکاری‌های فی‌مابین میان همه تشکل‌ها گفت: باید هدف اصلی از انجام فعالیت‌های داوطلبانه مشخص باشد و بر اساس اهداف مشترک کارهای مشترک پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

عضو شورای مرکزی سمن‌های جوانان استان همدان انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها را به عنوان تشکل‌های دانشجویی فرصتی بزرگ برشمرد و گفت: باید استفاده کاربردی از معلومات این تشکل‌ها در سطح جامعه برد.

وی اضافه کرد: ساختار انجمن‌های علمی به نحوی است که دانشجویان ممتاز و اجتماعی به عضویت آن درمی‌آیند و جامعه باید از این فرصت مغتنم به نفع مردم استفاده کند.

موسوی دو ویژگی تخصصی و داوطلبانه بودن را از ویژگی‌های مشترک سمن‌ها و انجمن‌های علمی برشمرد و با تأکید بر بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود ادامه داد: سمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی می‌توانند بر اساس اولویت‌های جامعه و ضرورت‌های پیش‌رو کارهای مشترک برنامه‌ریزی کرده و اجرا کنند.

وی ادامه داد: قطعاً کار گروهی در سایه تعامل و همفکری نتایج ارزنده‌ای به دنبال خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی سمن‌های جوانان استان همدان، جوانان را بزرگترین سرمایه کشور دانست و با اشاره به تعداد بالای جوانان استان همدان گفت: استفاده از این ظرفیت موجود و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها نیاز به بسترسازی مناسب دارد.

وی با اشاره به کارکرد سمن‌‎های جوانان گفت: سمن‌های جوانان بستر مناسبی برای شکل‌گیری شخصیت اجتماعی جوانان و نوجوانان است و به همین دلیل انتظار حمایت از شکل‌گیری و تقویت آنها از سوی مراجع ذیصلاح بیشتر است.

 

نظر شما