جمع‌آوری بیش از ۱۴۳ میلیون تومان زکات در نهاوند

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۸:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۴۱۴
جمع‌آوری بیش از ۱۴۳ میلیون تومان زکات در نهاوند
علی کاویانی با اشاره به جمع‌آوری ۱۴۳ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان زکات گفت: در پرداخت زکات رفع فقر و محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کمیته امداد نهاوند اظهار داشت: در سال گذشته در شهرستان نهاوند 94 میلیون و 500 هزار تومان زکات و سهم محرومان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه در پرداخت زکات افزایش سهم فقرا و محرومان از محل زکات از وظایف کمیته امداد است، تصریح کرد: در پرداخت زکات باید رفع فقر و محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان در اولویت قرار بگیرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان نهاوند افزود: مجموع زکات جمع آوری شده و سهم محرومان در شهرستان نهاوند بیش از 143 میلیون و 377 هزار تومان است که برگزاری جلسات متعدد در روستاهای بزرگ و مراکز بخش‌ها می‌تواند در راستای این امر واجب یاری‌گر عاملان زکات باشد.

وی عنوان کرد: ماهیانه کمیته امداد شهرستان نهاوند 300 میلیون تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت می‌کند و همچنین ماهانه مبلغ 90 میلیون تومان از صندو‌ق‌های صدقه شهرستان نهاوند جمع‌آوری می‌شود.

کاویانی اظهار داشت: این مبالغ با توجه به سرفصل‌های تعریف شده در اموری همچون آموزش، درمان، کمک هزینه تحصیلی، رفع محرومیت از مستمری‌بگیران کمیته امداد شهرستان نهاوند هزینه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت خودکفایی مددجویان گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های کمیته امداد است و در همین راستا امسال 348 خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان نهاوند خودکفا شده‌اند و از گردونه حمایت کمیته امداد شهرستان نهاوند خارج شدند.

مدیر کمیته امداد شهرستان نهاوند بیان کرد: کمیته امداد شهرستان نهاوند به سبب حمایت همه جانبه از طرح‌های خودکفایی خانواده‌هایی که وام‌های خوداشتغالی گرفته‌اند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند در همین راستا یک هزار و 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان نهاوند بیمه شدند.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال 157 فقره وام به مبلغ یک میلیارد و 931 میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز