رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان خبر داد:

۵۸ درصد جمعیت استان سرشماری شده‌اند

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۷:۳۲:۲۱
کد خبر: ۴۷۹۸۳۶
۵۸ درصد جمعیت استان سرشماری شده‌اند
سیداسکندر صیدایی با بیان اینکه 58 درصد جمعیت استان سرشماری شده‌اند، اظهار کرد: تا امروز یک میلیون و 114 هزار و 276 نفر در قالب 345 هزار و 367 خانوار در فرآیند سرشماری نفوس و مسکن سال 95 شرکت داشته‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه 58 درصد جمعیت استان سرشماری شده‌اند، اظهار کرد: تا امروز یک میلیون و 114 هزار و 276 نفر  در قالب 345 هزار و 367 خانوار در فرآیند سرشماری نفوس و مسکن سال 95 شرکت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ می‌شود سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان همدان در وقت تعیین شده به اتمام برسد، افزود: انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها در شهرستان‌ها همکاری لازم را با مأموران سرشماری داشته باشند.

صیدایی از واریز اعتبارات مربوط به بازنشستگان ظرف دو هفته گذشته به خزانه استان خبر داد و بیان کرد: بازنشستگان سال 93 و 94 به میزان رقم اعتباری تخصیصی و تقدم زمان بازنشستگی تا پایان شهریورماه سال 94، مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: پرداخت مطالبات مابقی بازنشستگان که از مهرماه سال گذشته به بعد بازنشسته شده‌اند، منتظر تخصیص اعتبار است اما خوشبختانه این اعتبارات در بودجه دیده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره بر اینکه بازنشستگان  اداره‌کل آموزش و پرورش جمع بسیار زیادی بوده که اعتبارات ملی دارد، بیان کرد: مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش در متمم بودجه سال 95 دیده شده و به حق و حقوق خود می‌رسند.

وی در بخش دیگری یادآور شد: حق و حقوق گندم‌کاران نیز به طور کامل پرداخت شده است و در بحث سلامت، تأمین اجتماعی و بیمه‌ها بدهی دولت به وزارت بهداشت تأمین شده و پرداخت خواهد شد.

صیدایی با اشاره به پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به استان همدان اظهار کرد: رقم کلانی در این زمینه برای استان همدان درنظر گرفته شده که از متمم بودجه سال 95 تأمین شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان در ادامه از واگذاری 20 پروژه عمرانی نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: 103 پروژه عمرانی دولتی آماده واگذاری به بخش خصوصی بوده و خوشبختانه بخش خصوصی استقبال خوبی از این پروژه‌ها داشته است.

صیدایی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی وارد میدان شده و مدیران استان نباید نگران این باشند که با واگذاری پروژه در سطح ملی با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: در بحث واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی نخستین بند میدان دادن به بخش خصوصی است که مصوبه نیز دارد و وقتی قانونگذاری به خوبی صورت گرفته است، باید مدیران دستگاه‌ها هم وارد عمل شوند.

صیدایی با بیان اینکه اگر دستگاهی در برابر واگذاری پروژه‌های عمرانی مقاومت کند، ستاد استانی با ورود استانداری می‌تواند نسبت به واگذاری پروژه اقدام کند، تصریح کرد: صرفه و صلاح دولت و بیت‌المال در این راستا است و نباید در این راستا خللی وارد شود.

 

نظر شما