تخریب ۱۷ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در همدان

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۸:۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۸۴۷
تخریب ۱۷ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در همدان
رحیم برقی گفت: 17 مورد ساخت و ساز غیرمجاز با دستور مقام قضایی در همدان تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: این اقدام در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و با اخذ دستور مقام قضایی در محور روستای آبشینه شهرستان همدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تخلفاتی از جمله دیوارکشی، تفکیک، ساخت خانه باغی در این منطقه انجام شده بود، گفت: در حال حاضر در مناطقی از جمله سنگستان، آبشینه، گنجنامه، حیدره، دیوین و دره مراد بیگ شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم که برخورد جدی با افراد متخلف صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هفته آینده نیز عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در نقطه‌ دیگری از شهر همدان اجرایی می‌شود.

برقی افزود: همچنین تعداد حکم قضایی برای برخورد با بسیاری از ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات همدان قطعی شده که این احکام به زودی اجرایی می شود و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 مورد تخریب در استان همدان انجام شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان بابیان اینکه همه مسئولان در صدد حفظ طبیعت و منابع طبیعی هستند ادامه داد: جهاد کشاورزی با ساخت و ساز مشکلی ندارد و بلکه متقاضیان برای ساخت خانه کارگری در باغهای خود باید مجوز دریافت کرده و قانون را رعایت کنند.

برقی افزود: ساخت و ساز در باغ های کمتر از یک هزار و 500 متر ممنوع بوده و باغ هایی با متراژ 1500 تا 2500 متر مربع مجوز برای ساخت واحد 20 متر در دو طبقه صادر می شود.

وی ادامه داد: همچنین از مساحت دو هزار و 500 متر تا 5000 متر مجوز 30 متر در دو طبقه و همچنین برای 10 هکتار باغ مجوز ساخت خانه باغی به مساحت 120 متر مربع در سه طبقه داده می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از مردم خواست تا ساخت و سازهای غیرمجاز را به سامانه 131 گزارش دهند.

برقی ادامه داد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای ساخته شده، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: خودروهای گشت زنی سازمان جهاد کشاورزی با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه های کشاورزی و نیز گزارش های دریافتی توسط سامانه 131 ، مزارع و باغ ها را رصد کرده و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییرکاربری و تخریب برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و افراد و دستگاه های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: هرگونه گواهی ساخت بنا یا دیوارکشی در اراضی زراعی و باغی توسط شورای اسلامی محل یا سایر دستگاه ها نیز هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.

وی از عموم مردم بویژه روستاییان و کشاورزان سختکوش خواست، اگر قصد ساخت بنا یا دیوارکشی اراضی زارعی و باغی خود را دارند، به طور حتم قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (131) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مدیریت امور اراضی استان، مشاوره و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز