برنامه ریزی و اقدامات شهرداری همدان برای پذیرایی شایسته از زائران اربعین

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۲:۰۷:۲۴
کد خبر: ۴۸۱۴۸۳
برنامه ریزی و اقدامات شهرداری همدان برای پذیرایی شایسته از زائران اربعین
شهردار همدان از آمادگی همه جانبه شهرداری همدان در استقبال و پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی و تلاش همه جانبه این مجموعه در ایجاد شور حسینی در شهر خبر داد.

سید مصطفی رسولی در این‌باره گفت: با توجه به اینکه شهر همدان در مسیر راه کربلا و محل عبور کاروان‌های حسینی قرار دارد، در این راستا شورا و بخش‌‌های مختلف شهرداری همدان برای استقبال از زائران اربعین حسینی در آماده باش کامل قرار دارند و برنامه‌‌ریزی لازم برای استقبال از این زائران صورت گرفته است.

رسولی در ادامه به بیان برخی از اقدامات انجام شده در این خصوص پرداخت و گفت: یکی از اقدامات انجام شده در شهرداری همدان آمادگی سازمان خدمات موتوری شهرداری برای اعزام 60 خادم حسینی و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به کربلای معلی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی بوده است.

وی افزود: این نیروها و خودروها در مراسمی ‌با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری، مدیران مناطق چهارگانه، مدیرعامل سازمان خدمات موتوری و رئیس حراست شهرداری همدان و همچنین خانواده‌‌های زائران کربلا اعزام شدند.

شهردار همدان همچنین گفت: تعریض ابتدای کوی فرهنگیان برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مسیر زائران اربعین حسینی و همچنین آسفالت‌ریزی مقابل حسینیه کوهینی‌ها برای سهولت تردد زائران اربعین حسینی نیز توسط منطقه 4 شهرداری همدان انجام شده است.

رسولی افزود: آذین‌بندی، فضاسازی فرهنگی و نصب بنرهای خوش‌آمدگویی به زائران اربعین، نصب بنر "هر زائر حسینی نائب الزیاره یک شهید"، بنر سرلشکر شهید همدانی و شهدای مدافع حرم و بنر معرفی شهیدان دوران دفاع مقدس همدان در مسیر عبور زائران از میدان شهید سردار همدانی(میدان فرودگاه سابق) تا بلوار آیت‌ا... نجفی و به سمت مریانج توسط معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان از دیگر اقدامات انجام شده برای ایجاد شور حسینی در شهر و استقبال از زائران اربعین بوده است.

وی ادامه داد: ساخت، تکمیل و تجهیز سرویس‌‌های بهداشتی در مسیر زائران اربعین حسینی توسط منطقه 4 شهرداری همدان نیز به منظور استقبال و پذیرایی هر چه بهتر از زائران انجام شده است.

*دهبانی: تشکیل ستاد اربعین در منطقه چهار شهرداری همدان

همچنین مدیر منطقه چهار شهرداری همدان در گزارشی جداگانه به مهمترین اقدامات این منطقه در استقبال از زائران حسینی اشاره کرد.

مسعود دهبانی صابر با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین مظهر اقتدار تشیع در جهان اسلام و بزرگترین تجمع ایدئولوژیک در جهان است زیرا هیچ تفکری در دنیا نمی‌تواند این جمعیت را طی یک هفته در یک مکان گردهم بیاورد.

وی با بیان اینکه امروز نگاه راهبردی اهل بیت(ع) در قاعده زیارت اربعین امام حسین(ع) در حال تجلی است گفت: موضوع اربعین در گفتمان اسلام و نگاه توحیدی دارای یک جایگاه رفیع است و همواره از آن به عنوان یک هدف‌گذاری در جامعه اسلامی ‌یاد می‌کنند.

دهبانی افزود: در روز اربعین و در کربلای حسینی یکی از شاخصه‌های جهان تشیع به معرض دید جهانیان گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به توجه رهبر انقلاب اسلامی به مراسم اربعین خاطرنشان کرد: حضور میلیونی و مردمی ‌ایران در اربعین امام حسین(ع) موضوعی بوده که همواره مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه داشته‌اند.

مدیر منطقه 4 شهرداری همدان عنوان کرد: رنگ و بوی اربعین و اهتمام به گفتمان اربعین در بین مردم در حال تقویت است، به شکلی که شهرداری با محوریت ستاد اربعین به صورت منسجم تر به این موضوع ورود پیدا کرده است.

دهبانی یادآور شد: با هماهنگی‌‌های به عمل آمده در منطقه چهار شهرداری همدان ستادی به نام ستاد اربعین تشکیل و در ذیل آن کمیته‌هایی همچون اطلاع رسانی، خدمات شهری، فرهنگ و رسانه، ترافیک، پشتیبانی و... ایجاد شد.

وی افزود: در این راستا اقداماتی از قبیل تعریض ورودی کوی فرهنگیان به مساحت تقریبی هزار و 50 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر 1 میلیارد ریال شامل عملیات تسطیح، زیرسازی، بیس‌ریزی، بلوک‌گذاری و آسفالت‌ریزی و فضای سبز، تسطیح و آسفالت معبر مقابل مسجد کوئینی‌ها به عنوان محل اسکان زائران به مساحت تقریبی 2 هزار و 500 مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر 750 میلیون ریال، آماده سازی مسجد کوئینی‌ها برای اسکان زائران، آماده‌سازی سرویس بهداشتی بوستان فدک با هزینه‌ای بالغ بر 1 میلیارد ریال شامل عملیات ساخت بناها و تأسیسات، آماده‌سازی موکب استقبال از زائران و آذین‌بندی مسیر زائران از جمله در بلوار نجفی و بلوار ارتش در دستور کار قرار دارد.

دهبانی در پایان افزود: امیدواریم با آمادگی صد درصدی بتوانیم در راستای رفع نواقص سال گذشته در موسم اربعین، توصیه‌های لازم را به کار ببندیم تا نسبت به سال گذشته در وضعیت مناسب‌تری در خصوص ارائه خدمات به زائران قرار بگیریم.

 

   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز