نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان:

اقتصاد زیرزمینی در ایام رکود توسعه می‌یابد

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۱۰:۰۲:۴۸
کد خبر: ۴۸۴۲۱۵
اقتصاد زیرزمینی در ایام رکود توسعه می‌یابد
حمیدرضا رهبر با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی سبب افزایش امنیت اقتصادی می‌شود گفت: اقتصاد زیرزمینی در ایام رکود توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان اظهار داشت: برای پی بردن به نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ابتدا لازم است انواع آسیب‌های اجتماعی را در جامعه را مرور کرده و سپس به نقش حیاتی و تاثیرگذار رونق اقتصادی بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دست پیدا کنیم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی در چند محور مورد بررسی قرار می‌گیرند که ابتدا این آسیبب‌ها در حوزه نظام اقتصادی است که اگر توجه به رونق اقتصادی، تسهیل و آسان گرفتن بر دست‌اندرکاران اقتصادی به منظور روند توسعه اقتصاد فراهم نشود آسیب‌های اجتماعی مختلفی در این حوزه حادث خواهد شد.

رهبر تصریح کرد: در شرایط رکود اقتصادی، تورم اقتصادی و هر چالش اقتصادی شاهد خواهیم بود که اقتصاد از مجرای طبیعی خود خارج و به اقتصاد زیرزمینی بدل می‌شود و در این شرایط است که قاچاق کالا، پولشویی، رانت‌خواری و انواع اختلاس و تقلب رخ می‌دهد و امروز متاسفانه از این دست پدیده‌های شوم را در جامعه فراوان مشاهده می‌کنیم.

وی عنوان کرد: رونق اقتصادی و فراهم کردن بستر و زمینه‌های مناسب برای فعالان و دست اندرکاران حوزه اقتصادی قطعا به سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و استان منجر خواهد شد و با سرمایه‌گذاری خارجی ضریب امنیت اقتصادی کشور بالا می رود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان افزود: چراکه طرف خارجی زمانی که شاهد سرمایه‌گذاری شهروندان کشور خود در کشور دیگری باشد قطعا در حوزه سیاسی و نظامی و دیگر حوزه‌ها نگاهی متفاوت خواهد داشت.

رهبر بیان کرد: رونق اقتصادی سبب ایجاد اقتصادی پایدار در جامعه می‌شود و در این وضعیت تمایل افراد برای بهره‌گیری از این شرایط بیشتر است تا زمانی که وضعیت اقتصاد در تلاطم و نابه سامان است.

رئیس خانه صنعت استان همدان اظهار داشت: رونق اقتصادی در نظام حقوقی و قضایی نیز تاثیر به سزا و اساسی دارد چراکه اگر رونق اقتصادی در جامعه ایجاد شود به طور قطع شاهد کاهش خشونت و جرایم اقتصادی و امنیتی خواهیم بود.

رهبر عنوان کرد: چراکه در جامعه‌ای بدون رونق اقتصادی، جوانان به سمت جرم گرایش پیدا می‌کنند و آمار معضلات، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی باز هم باید اشاره کرد که رونق اقتصادی به شکل محسوس و چشمگیری در کاهش اختلافات خانوادگی و کاهش تنش‌های اجتماعی و خانوادگی تاثیر دارد.

رهبر با بیان اینکه اکنون باید پذیرفت که بسیاری از بزه‌های اجتماعی ریشه در فقر دارند و در نبود توسعه و رونق اقتصادی این مشکلات به وجود می‌آید افزود: برخی از معضلات اجتماعی همچون خودکشی و اعتیاد ناشی از ناهنجاری اقتصادی است و باید گفت که رونق اقتصادی معضلات را کاهش می‌دهد و در نبود رونق اقتصادی، سلامت اجتماعی جامعه نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان بیان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از بیکاری است که در این مقوله هم حمایت از تولید و اقتصاد باعث افزایش اشتغال و در نتیجه کاهش این ناهنجاری‌ها خواهد بود.

رهبر عنوان کرد: رونق اقتصادی به جامعه امنیت می‌دهد و موجب توسعه و باعث افزایش حس مطالبه‌گری و آگاهی می‌شود و رضایت همگانی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز