معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان همدان خبر داد

اجرای بیش از ۴۰ همایش و برنامه ورزش همگانی در سال ۹۶

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۲:۲۸:۰۷
کد خبر: ۴۸۶۸۱۳
اجرای بیش از ۴۰ همایش و برنامه ورزش همگانی در سال ۹۶
ضمیری کامل برگزاری همایش های ورزشی مرتبط با تقویم سالیانه را یکی دیگر از راه های ترویج ورزش همگانی در بین آحاد مردم دانست و افزود: برای سال 96 بیش از 40 همایش و برنامه همگانی پیش بینی شده است که برای اجرای آن نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ در نشستی با حضور معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان، رییس هیئت ورزش های همگانی استان همدان، مسئولان ورزش دستگاههای اجرایی سند راهبردی تحول و تعالی ورزش های همگانی استان همدان مورد بررسی وتبادل نظر قرار گرفت و خط مشی آینده و اهداف ترسیم شده برای تصویب شدن در شورای راهبردی ورزش همگانی استان مورد بررسی قرار گرفت.

 

معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان همدان در این نشست با اشاره به توجه ویژه دستگاه ورزش استان همدان به فعالیت در ورزش همگانی، تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت ورزش بوده و استان همدان توانسته فراتر از میانگین کشوری در ورزش همگانی فعالیت مردمی داشته باشد.

 

وی افزود: سند راهبردی تدوین شده وزارت ورزش در بخش همگانی بدون تردید در راستای تحول و تعالی ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه است و باید تا سال 1404 بیش از 50 درصد از جمعیت کشور به ورزش همگانی بپردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید رشد 14 درصدی مشارکت عمومی در ورزش همگانی در سال 90 هم اکنون به 21درصد افزایش یافته است.

 

وی مشارکت 23درصدی مردم در برنامه‌های ورزشی استان را مثبت ارزیابی کرد و با تقدیراز دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی که در احصاء آمار ورزش همگانی همکاری و هم‌افزایی دارند، گفت: تعامل با دستگاه‌های اجرایی مهمترین عامل توسعه ورزش همگانی در استان است.

 

معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان همدان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی این استان در کمک به ترویج ورزش همگانی در بین آحاد مردم جامعه، بیان کرد: در حال حاضر چهار درصد از جمعیت استان همدان به صورت سازمان یافته در ورزش همگانی فعالیت دارند که براساس برنامه باید تا پایان سال به پنج درصد برسد.

 

علی ضمیری کامل توسعه ورزش کارمندی، آموزش و پرورش، کارگری و شهرداری را نیازمند سازماندهی و برنامه‌ریزی هماهنگ دانست و افزود: هدف اصلی در ترویج ورزش همگانی ارتقا سطح سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های جسمانی و روحی است و این طرح از مصادیق اقتصاد مقاومتی بوده و باعث کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.

 

وی ادامه داد: بالغ بر 268 فضای ورزشی سرپوشیده در سطح استان وجود دارد که از این تعداد بخش اعظمی در اختیار دستگاههای اجرایی و نظامی بوده ولی به جز برخی کارکنان آن نهاد در ساعات خاصی از روز، بلا استفاده بوده و سیستم و طرحی جامع برای بهره گیری از این ظرفیت جهت رایگان کردن ورزش همگانی برای مردم وجود ندارد.

 

معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان همدان اظهار داشت: یکی از برنامه های ما در سند توسعه ورزش همگانی رایگان کردن فضاهای ورزشی از ساعت 6 الی 8 صبح برای عموم مردم است که این نیازمند تصویب در شورای راهبردی ورزش همگانی استان و ابلاغ آن به دستگاههای اجرایی است.

 

وی برگزاری همایش های ورزشی مرتبط با تقویم سالیانه را یکی دیگر از راه های ترویج ورزش همگانی در بین آحاد مردم دانست و افزود: برای سال 96 بیش از 40 همایش و برنامه همگانی پیش بینی شده است که برای اجرای آن نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی می باشد.

 

وی توجه به ورزش کارکنان را یکی دیگر از مباحث مهم در سند راهبردی ورزش همگانی استان دانست و افزود: کارکنان ادارات با توجه به اینکه بیشتر وقت خود را پشت میز سپری کرده و تحرک چندانی ندارند، باید به بحث ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشند و ورزش را جدی بگیرند.

 

وی تصریح کرد: طبق سند راهبردی کارکنان و کارمندان باید ساعتی از وقت خود را به حضور در سالن‌های ورزشی و ورزش کردن اختصاص دهند، چرا که سلامت نیروی انسانی در سلامت جامعه و رشد و توسعه کشور نقش اصلی را ایفا می‌کند.

 

ضمیری کامل بر لزوم حمایت جدی دستگاه‌ها از بخش ورزش تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: حمایت مالی و معنوی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف از بخش ورزش از ضروریات اجتناب‌ناپذیری است که باید همه مدیران به این مهم توجه و عنایت کافی داشته باشند.

 

در ادامه رییس هیئت ورزش های همگانی استان همدان با بیان اینکه همدان به مدد تلاش شبانه روزی کمیته ها و شهرستان ها توانسته به جمع استان های پیشرو کشور برسد گفت: روند صعودی این هیئت در رتبه بندی استان ها در 8 سال گذشته موید حرکت همدان در مسیر رشد وتعالی است.

 

سبزواری با قدردانی از تلاش وهمت فدراسیون در تدوین سند چشم انداز وتحول ورزش همگانی کشور گفت: توجه دقیق به بخش های مختلف ورزش همگانی نقطه قوت این سند است و می تواند موجبات توسعه هر چه بهتر این ورزش را در آینده فراهم کند.

 

نظر شما