رئیس دانشگاه پیام نور استان

کشور احتیاج به آموزش و پرورشی پویا و خلاق دارد

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۲:۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۸۹۴۶۸
کشور احتیاج به آموزش و پرورشی پویا و خلاق دارد
صفی الله صفایی تاکید کرد: سرمایه گذاری آموزش و پرورش در بعد اجتماعی بسیار مهمتر از بعد فردی است و ما احتیاج به آموزش و پرورشی پویا و خلاق داریم و معلمان باید زمینه نوآوری و پویایی را در دانش آموزان ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در همایش علمی توسعه حرفه ای نگاهی نو به تکریم معلمان در همدان افزود: آموزش بستر توسعه جوامع است و آموزش و پرورش متولی ایجاد زیرساخت آن در سلسله مراتب آموزش دانشگاهی و مدرسه ای است.

وی ادامه داد: هر جامعه ای که می خواهد به توسعه برسد باید به زمینه آموزش و پرورش توجه کند و معلمان مهمترین و موثر ترین عناصر آموزش و پرورش هستند.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری آموزش و پرورش در بعد اجتماعی بسیار مهمتر از بعد فردی است و ما احتیاج به آموزش و پرورشی پویا و خلاق داریم و معلمان باید زمینه نوآوری و پویایی را در دانش آموزان ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری های پژوهشی و علمی با آموزش و پرورش اظهار کرد: همایش علمی توسعه حرفه ای نگاهی نو به تکریم معلمان با هدف بررسی راهکارهای علمی و عملی افزایش جایگاه و احترام معلمان و اساتید در جامعه و در راستای مفاد تفاهم نامه منعقد شده برگزار شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان نیز در باره اهداف برگزاری این همایش گفت: همایش علمی توسعه‌ حرفه‌ای؛ نگاهی نو به تکریم معلم در راستای اتخاذ راهکارهای نو و جدید تکریم معلم با توجه به افزایش توسعه‌ حرفه ای آنان برگزار شد.

بهروز مهری افزود: فراهم سازی بستر مناسب برای تبادل اندیشه‌ نخبگان و فرهیختگان، ارائه‌ آثار علمی پژوهشگران حوزه‌ تعلیم و تربیت و بهره‌مندی از آرا و آثار اندیشمندان و پژوهشگران در راستای توسعه حرفه‌ای معلمان و تکریم جایگاه معلم از مهم ترین اهداف این همایش بزرگ علمی است.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه پیام نور استان و آموزش و پرورش استان در برگزاری این همایش اظهار کرد: ضرورت برگزاری چنین همایشی بیشتر از آن جهت است که ضمن توجه به مقوله‌ پژوهش، جایگاه و منزلت معلم با نگاهی نو پاس داشته شود.

مهری با بیان اینکه این همایش در 12 محور برگزار شد افزود: نقش دانشگاه و آموزش های ضمن خدمت در توسعه‌ حرفه‌ای معلم، نقش اخلاق حرفه‌ای در تکریم معلم، تبیین جایگاه معلم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مطالعه تطبیقی جایگاه معلم در سایر کشورها از جمله محورهای این همایش است.

وی با اشاره به برگزاری پنج کارگاه آموزشی همزمان با همایش اصلی خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها با موضوعات درس پژوهی، فضای مجازی و توسعه حرفه‌ای معلم، کیفیت تدریس و تدریس اثربخش و طراحی نظام تعالی سازمانی EFQM در آموزش و پرورش برگزار شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز