رئیس دانشگاه صنعتی همدان

دانشجو باید مطالبه گر، پرسشگر و مسئولیت پذیر باشد

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۰۷:۴۰:۰۵
کد خبر: ۴۹۰۲۲۳
دانشجو باید مطالبه گر، پرسشگر و مسئولیت پذیر باشد
دکتر نیلی در جمع فعالین فرهنگی و دانشجویی گفت: دانشجو باید مطالبه گر، پرسشگر و نسبت به اوضاع دانشگاه و کشور مسئولیت پذیر باشد چرا که پیشرفت کشور را در گرو بها دادن به فکر و اندیشه دانشجویان و استفاده از ظرفیت دانشجویی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه صنعتی همدان در نشست هم اندیشی با فعالین فرهنگی و دانشجویی، با تبریک روز دانشجو گفت: قطعا هیچ پویش و جنبشی در کشور بدون حضور دانشجویان و جنبش های دانشجویی، نمی تواند منشأ اثر باشد و دانشجویان از زمان انقلاب تاکنون نقش بزرگی در موفقیت نظام داشته اند.

وی  تصریح کرد: حرکت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور از انگیزه و شور جوانی دانشجویی نشأت می گیرد و امیدواریم با نشاطی که فعالین فرهنگی در دانشگاه ایجاد می کنند، بتوانیم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و ایران عزیز گام های بلندی برداریم.

وی در ادامه گفت: این دانشگاه در آغاز مدیریت جدید خود، با مشکلات متعدد و چالش هایی گریبانگیر بود که مدیریت دانشگاه را بسیار سخت کرده بود و عبور از این مشکلات، نیازمند کار مستمر و جدی بود.

دکتر نیلی خاطرنشان کرد: بر این اساس برخی مشکلات دانشگاه با درایت مجموعه مدیریتی دانشگاه، همراهی مدیران میانی در واحدها و مراکز و تلاش هایی که در بیرون از مجموعه صورت گرفت، برطرف شد و حرکت رو به جلو در این زمینه ادامه دارد  اما ما منکر برخی کمبود ها در درون دانشگاه نیستیم.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات در ابتدای راه با آن دست گریبان بودیم تکمیل و افتتاح دانشکده فنی و مهندسی بود که دولت ادامه کار آن را به دلیل اتمام پروژه و مشکلات مالی متوقف کرده بود و ما توانستیم با حمایت بنیاد خیریه فرشچیان روند ساخت این دانشکده را ادامه دهیم و امروز روند ساخت این دانشکده از ۴۳ درصد رشد فیزیکی به ۹۱ درصد پیشرفت رسیده است و امیدواریم با حمایت دولت این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان تصریح کرد: با حمایت استاندار همدان طی یک سال و نیم اخیر۳ هزار متر مربع به فضای سبز دانشگاه افزوده شده است و به دنبال ایجاد زیر ساخت های لازم برای فعالیت در دانشگاه بوده ایم.

وی با بیان اینکه امروز این دانشگاه به لحاظ ارتباط با صنعت نقش مهمی در پیشرفت صنعت استان دارد، گفت: این نقش مسئولیت دانشجویان و کسانی که در این حوزه گام بر می دارند را دوچندان می کند  و باید دانشجویان شرایط کشور را درک کرده و مسئولیت پذیری را در دوران دانشجویی فرا بگیرند.

وی، تصریح کرد: نباید با دانشجو برخوردی از روی اجبار و قهری صورت گیرد و باید با الگوی گیری از آموزه های دینی و برخوردی صحیح دانشجویان را به رعایت حجاب و احکام اسلامی تشویق و رهنمود کرد.

وی در ادامه به اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی گفت: برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و نمایش دستاوردهای علمی دانشجویان از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است و دانشگاه صنعتی همدان امسال حضوری فوق العاده در این نمایشگاه داشته است که جای تقدیر و تشکر از دانشجویان و اساتید را دارد.

دکتر نیلی پیشرفت کشور را در گرو بها دادن به فکر و اندیشه دانشجویان و استفاده از ظرفیت دانشجویی دانست و افزود: امروز باید مطالبه دانشجویان در زمینه‌های مختلف به خوبی مدیریت شود تا اسلامی شدن دانشگاه‌ها محقق و انتظارات به حق دانشجویان نیز برآورده شود.

وی تأکید کرد: اگر همکاری در امور نباشد کارها آن طور که باید پیش نمی رود و این قضیه می تواند در تمامی زمینه ها تأثیر گذار باشد و ما نیازمند تعامل دو طرفه با دانشجویان هستیم.

دکتر نیلی با بیان اینکه ایجاد یک فضای در خور شأن برای دانشگاه و دانشجو به نقش متقابل مسئولان و دانشجویان بر می‌گردد، تاکید کرد: اینگونه نیست که دانشجویان از رسالت واقعی خود غافل شوند و انتظار تحقق مطالباتشان را داشته باشند.

وی ابراز داشت: برگزاری جلسات تعامل با دانشجویان بسیار نیکو و پسندیده است چرا که دانشجویان بدون در نظر داشتن منافع شخصی بسیار معقول، متین و با حفظ حرمت‌ها و ساختارها درخواست‌های خود را بیان می کنند و ما در مقابل این دانشجویان، وظیفه پاسخگویی و پیگیری مطالبات آن‌ها را داریم.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان وارستگی را از ویژگی‌های اصلی یک دانشجو برشمرد و ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی در کنار این همه اشتیاق و ایده‌های خوب به مسائل ذکر شده نیز توجه کنند تا بتوانیم در کنار تلاش مسئولان برای فراهم کردن بسترهای لازم فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی، شاهد خروجی مثبت و مؤثری از این دانشگاه در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به فشارهای روانی وارد شده به دانشجویان غیر بومی گفت: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان غیر بومی هستند و این دانشجویان به دلیل دوری از خانواده و مشکلات مالی بیشتر تحت فشار هستند و این کار مسئولان دانشگاه را سخت تر می کند.

وی اقتدار و افتخار ایران اسلامی را در گرو توسعه علمی ذکر کرد و اظهار داشت: اعتلای جایگاه میهن عزیزمان مرهون تلاش شما دانشجویان در راستای فتح قله های رفیع علم و فناوری و توسعه فرهنگی و اجتماعی این مرز و بوم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز