مسئول دفتر نهاد رهبری مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان :

دانشگاه ها باید در شورای فرهنگی عمومی همدان تاثیر گذار باشند

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۰۷:۴۲:۲۷
کد خبر: ۴۹۰۲۲۴
دانشگاه ها باید در شورای فرهنگی عمومی همدان تاثیر گذار باشند
حجت الاسلام قربانی، توجه به معضلات اجتماعی و داشتن حس مسئولیت پذیری را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: دانشگاه های استان باید در شورای فرهنگ عمومی تاثیر گذار باشند و به دنبال رفع معظلات و برخی بی اخلاقی های اجتماعی در همدان باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سومین نشست هم اندیشی مسئولان اعضاء تشکل های دانشجوئی، سیاسی و فرهنگی، کانون هاو انجمن های علمی دانشگاه صنعتی همدان با حضور دکتر نیلی ریاست دانشگاه صنعتی همدان ، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا قربانی نماینده ولی فقیه در دانشگاه، دکتر مظاهری مدیر دانشجویی و مهندس فلاحی مدیر فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت السلام قربانی مسئول دفتر نهاد رهبری مقام معظم رهبری در دانشگاه  صنعتی همدان هدف از این نشست را تعامل بین مسئولین فرهنگی دانشگاه و دانشجویان فعال فرهنگی دانست وافزود: امیدواریم تا با همفکری مسائل فرهنگی دانشگاه به بهترین نحو حل شود.

وی گفت: با بیان اینکه نسل جوان و نسل دانشجوی ما کمتر روی موضوع فکر و اندیشه کار تمرکز می کنند و متأسفانه نسل جدید حتی حوصله فکر کردن روی مسائل را ندارند که این مسئله یک ضعف بزرگ است چون اگر ما فکر نکنیم دیگران برایمان فکر خواهند کرد و ما مجبوریم افکار آنان را پیاده کنیم.

حجت الاسلام قربانی، توجه به معضلات اجتماعی و داشتن حس مسئولیت پذیری را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: دانشگاه های استان باید در شورای فرهنگ عمومی تاثیر گذار باشند و به دنبال رفع معظلات و برخی بی اخلاقی های اجتماعی در همدان باشند.

مسئول دفتر نهاد رهبری مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: دانشجویان باید نسبت به معضلات و مشکلات اجتماعی بی تفاوت نباشند و باید حس مطالبه گری در دانشجویان تقویت شود.

حجت الاسلام قربانی، داشتن برنامه و تنوع فرهنگی را به کانون ها و تشکل های دانشجویی توصیه کرد و ادامه داد: کانون ها و تشکل ها باید سلائق مختلف را در نظر بگیرند تا بتوانند دانشجویان بیشتری را جذب کنند چرا که دانشجویان فعلی فرهنگ سازان آینده کشور هستند.

وی اظهار داشت: پویایی و شادابی در بین دانشجویان کمتر دیده می شود و متاسفانه در دانشگاه ها تنها عده ای محدود فعالیت های فرهنگی را انجام می دهند و شما باید بتوانید با تنوع برنامه های فرهنگی اکثریت دانشجویان را به فعالیت در این کانون ها جذب کنید.

مسئول دفتر نهاد رهبری مقام معظم رهبری بر توجه ویژه به بحث فرهنگ و مسائل فرهنگی به عنوان دغدغه اصلی تاکید کرد و گفت: اگر دشمن بخواهد به کشوری مسلط باشد می تواند از طریق دانشگاه و نسل جوان، به آن کشور نفوذ پیدا کند بنابراین کار در حوزه فرهنگی دارای مسئولیتی سنگین است.

در ادامه این نشست آقای کریمی از انجمن های علمی ، حامد بشیری از کانون های فرهنگی، آقای جمشیدی از انجمن اسلامی تحول خواه و خانم ترابیان از ستاد اقامه نماز، آقای شمس و خانم حسینی از بسیج دانشجویی خانم نظری و آقای جمشیدی مطلق از هیات فاطمیون، آقای حکامی از انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه صنعتی همدان به نمایندگی از سایر دانشجویان به بیان نظارات و دیدگاه های خود در خصوص مسائل فرهنگی و مشکلات دانشجویان پرداختند.

در پایان این مراسم نیز دکتر نیلی ریاست دانشگاه صنعتی همدان به ایراد سخن پرداختند.

 

نظر شما