فرماندار ملایر:

خیران در حوزه سلامت دولت را یاری کنند

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۰۸:۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۹۰۲۳۸
خیران در حوزه سلامت دولت را یاری کنند
عبدالعظیم رضایی گفت: حوزه سلامت نیازمند ورود جدی خیران و نیکوکاران است و در این زمینه می طلبد که دولت را یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در آیین انتخابات هیات مدیره مجمع خیران سلامت شهرستان ملایر افزود: طرح تحول نظام سلامت یکی از اقدامات مهم و اساسی دولت یازدهم است که با وجود تنگناهای مالی اجرا شد و در کنار آن نیکوکاران و خیران نیز می توانند برای پیشبرد اهداف سلامت مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت از آرزوهای دیرین مردم و مسئولان بود، اظهار کرد: در این شرایط سخت و تنگناهای اقتصادی که برخی به دلیل کینه توزی های استکبار جهانی و برخی به دلیل بی تدبیری ها و سوء مدیریت ها اتفاق افتاد، پرداختن به سلامت، درمان و بهداشت یک اولویت و کاری بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: ورود خیران در حوزه سلامت نیز توفیق بزرگی برای جامعه، مردم و دولت است که باید با اعتمادی که به مجمع خیران سلامت دارند، گام های مهمی برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم نیازمند بردارند.

رضایی بیان کرد: ملایر در بخش های مختلف اجتماعی خیران زیادی دارد که با توجه به نیاز حوزه سلامت، سنگ بنای مجمع خیران سلامت از سه سال پیش توسط پزشکان متعهد این شهرستان گذاشته شد.

وی خواستار جلب مشارکت و همکاری مردم در عضویت مجمع و گسترش کار خیر در حوزه سلامت شد و افزود: امیدواریم با اقدامات خوب و شایسته مجمع بتوانیم سطح فرهنگ کار خیر در حوزه سلامت را ارتقا دهیم.

فرماندار ویژه ملایر گفت: علاوه بر اقدامات خوب دولت در طرح تحول نظام سلامت، در گام دوم نیز در حال حاضر 74 طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان در دست احداث است و سایر بناهای فرسوده نیز باید نوسازی شود.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر نیز اظهار کرد: تاکنون در دوره نخست فعالیت این مجمع سه همایش سلامت و تجلیل از خیران سلامت و اولین همایش اهدای عضو غرب کشور در این شهرستان برگزار شده است.

عباس آذرهمایون برقراری ارتباط بین خیران سلامت، شناسایی خیران و نیازمندی های شهر در حوزه بهداشت و درمان و سلامت از اهداف مهم این مجمع عنوان کرد و افزود: در این راستا 200 خیر با مجمع همکاری می کنند.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد فرهنگ اهدای عضو، تاکنون برای یک هزار نفر در این شهرستان کارت اهدای عضو صادر شده و شاهد ارتقای فرهنگ اهدای عضو در خانواده های ملایری هستیم.

آذرهمایون راه اندازی واحد مددکاری و سرکشی از بیماران و پیگیری روند درمانی آنها را از دیگر اقدامات مجمع خیران سلامت برشمرد و افزود: مجمع خیران سلامت ملایر همچنین در راستای نیازسنجی واحدهای بیمارستانی و تکمیل تجهیزات آنها گام های موثری برداشته است.

وی خریداری تخت های بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع)، بازسازی بخش های بستری داخلی مردان و زنان این بیمارستان، بازسازی و توسعه بخش سی سی یو بیمارستان امام حسن(ع)، توسعه بخش آی سی یو بیمارستان مهر و توسعه فضای بیمارستان مهر برای استراحت مادران را از جمله اقدامات عنوان کرد.

آذرهمایون گفت: علاوه بر خیرانی چون برادران معراجی فر، سعیدی پور و هندی، چند تن از پزشکان داروساز ملایر نیز سه دستگاه تخت مراقبت های ویژه به بخش آی سی یو بیمارستان امام حسین(ع) اهدا کردند.

وی اضافه کرد: همچنین مجمع خیران سلامت کشور نیز سه دستگاه دیالیز به بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) ملایر اهدا کرد.

در این انتخابات دکتر عباس آذرهمایون با 39 رای مجددا به عنوان رئیس مجمع خیران سلامت ملایر انتخاب و سایر اعضای اصلی، علی البدل و بازرسان مجمع نیز پس از رای گیری انتخاب شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز