رئیس بهزیستی نهاوند:

۱۴۳ دانش‌آموز و دانشجوی معلول نهاوندی تحت پوشش خدمات تحصیلی هستند

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۱:۰۱:۴۸
کد خبر: ۴۹۰۸۴۸
۱۴۳ دانش‌آموز و دانشجوی معلول نهاوندی تحت پوشش خدمات تحصیلی هستند
سلگی اظهار داشت: 143 دانش‌آموز و دانشجوی معلول در شهرستان نهاوند تحت پوشش خدمات تحصیلی قرار دارند و از خدمات انتفاعی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: اگر هر اداره‌ای به دلیل هزینه‌های سنگین در حال حاضر قادر به مناسب‌سازی و ایجاد رمپ برای معلولان نیست باید شرایط همیار معلول را فراهم کند.

داریوش سلگی اظهار داشت: 143 دانش‌آموز و دانشجوی معلول در شهرستان نهاوند تحت پوشش خدمات تحصیلی قرار دارند و از خدمات انتفاعی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد 123 دانش‌آموز و 20 دانشجوی معلول شهرستان نهاوند در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری مشغول تحصیل و از خدمات تحصیلی مناسبی بهره‌مند هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: سالانه مبلغ 14 میلیون تومان اعتبار کمک هزینه تحصیلی برای مددجویان شهرستان نهاوند در نظر گرفته می‌شود و این مبلغ با توجه به شرایط زندگی و خانوادگی افراد از 100 تا 200 هزار تومان متغیر است.

وی عنوان کرد: شهرستان نهاوند دارای 3 هزار و 13 معلول دارای پرونده است و این معلولان به تفکیک شامل 812 معلول ذهنی، 520 معلول شنوایی، 283 معلول بینایی، 207 معلول اعصاب و روان و یک‌هزار و 536 معلول جسمی و حرکتی است.

سلگی تصریح کرد: 588 خانواده مستمری‌بگیر دارای پرونده نیز در شهرستان نهاوند وجود دارد که ممکن است از یک تا 4 نفر را شامل شود به ازای هر پرونده برای انجام امور معلولان مبلغ 10 هزار تومان به مجتمع خاتم نهاوند پرداخت می‌شود.

وی به ارائه کمک هزینه خدمات پرستاری به معلولان اشاره کرد و گفت: در شهرستان نهاوند به 28 نفر دارای معلولیت از ناحیه گردن، سینه و کمر ماهیانه 150 تا 200 هزار تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: همچنین هشت نفر از معلولان کمک هزینه نگهداری در منزل دریافت می‌کنند که ماهیانه به ازای هر نفر 100 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر از اصلی‌ترین مطالبات معلولان نهاوند به شمار می‌آید، افزود: اشتغال، فرهنگ‌‎سازی و مناسب‌سازی سه خواسته و مطالبه به حق و ضروری جامعه معلولان شهرستان نهاوند است.

سلگی بیان کرد: بنا به دستور استاندار همدان هیچ ارگان و سازمان دولتی حق ندارند به بهانه کمبود بودجه و اعتبار از مناسب‌سازی معابر برای رفاه و امنیت معلولان شانه خالی کند.

وی تأکید کرد: اگر اداره و یا سازمانی به دلیل هزینه‌های سنگین در حال حاضر قادر به مناسب‌سازی و ایجاد رمپ برای معلولان نیست باید شرایط همیار معلول را در اداره خود فراهم کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند عنوان کرد: معلولان در جامعه ما از کمترین امکانات رفاهی بهرهمند هستندکه این مهم باید اصلاح شود و اداره بهزیستی شهرستان نهاوند در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به معلولان در ادارات شهرستان و همچنین اماکن عمومی آماه همکاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز