معاون شهردار همدان

امکان پوشش گنبد تالار قرآن همدان در ایام زمستان وجود ندارد

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۷:۴۰:۳۲
کد خبر: ۴۹۲۱۵۹
امکان پوشش گنبد تالار قرآن همدان در ایام زمستان وجود ندارد
موسی رسولی با بیان اینکه امکان پوشش گنبد تالار قرآن همدان در ایام زمستان وجود ندارد گفت: پوشش گنبد تالار قرآن همدان ۴ میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون شهردار همدان اظهار داشت: فاز نخست پروژه تالار قرآن همدان در سه طبقه با زیربنای 14 هزار مترمربع و پیشرفت 100 درصد عمرانی به پایان رسیده و تحویل معاونت فرهنگی و احتماعی شهرداری برای تجهیز و استقرار شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی از ابتدا تاکنون برای این پروژه 21 میلیارد تومان هزینه شده است گفت: این پروژه دارای کارکردها و عملکردهای متفاوتی از جمله کلاس‌های آموزشی، سالن و اتاق کنفرانس است.

رسولی با اشاره به اینکه هشت سالن در طبقه اول با هزار نفر ظرفیت در نظر گرفته شده است تصریح کرد: سالن اصلی این تالار که زیر گنبد دوار قرار می‌گیرد ظرفیت 1200 تا 1400 نفری دارد ولی هنوز تجهیز نشده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات سالن‌ها تالار قرآن همدان نصب شده است، عنوان کرد: قراردادی با موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم‌الانبیا برای بررسی سازه و گنبد تالار قرآن همدان منعقد شده چرا که این موسسه سازنده و مجری این گنبد بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان اظهار داشت: این موسسه گنبد را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که مشکلی از نظر پوسیدگی نداشته باشد اقدامات لازم برای پوشش انجام می‌شود در غیر این صورت نقطه‌های آسیب‌دیده باید تعویض شود.

وی عنوان کرد: درباره نوع پوشش امروز نمی‌توان با قطعیت سخن گفت ولی کامپوزیت آلومینیومی برای پوشش گنبد در نظر گرفته شده و یکی از علل اصلی طولانی شدن زمان پوشش گنبد تالار قرآن، تحریم‌ها بود چراکه نوع پوشش انتخاب شده داخلی نبوده و باید وارد می‌شد که امکان آن نبود.

رسولی با اعلام اینکه پوشش گنبد تالار قرآن همدان سه تا چهار میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد، گفت: اگر امروز نیز اعلام شود سازه قابل پوشش است امکان پوشش در این فصل از سال وجود ندارد چراکه پوشش سه تا 5 ماه زمان مناسب نیاز دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز